ZF 24

Ce se întâmplă dacă şeful află că ai fost la interviu la o altă companie

Ce se întâmplă dacă şeful află că ai fost la...

Autor: Mihaela Pascari

30.12.2015, 14:42 3981

O discuţie cu managerul direct care se poate finaliza cu o creştere salarială şi cu o promovare este, de multe ori, rezultatul situaţiei în care managerul află că un angajat din subordinea sa îşi caută un nou loc de muncă, iar astfel de cazuri nu sunt puţine, spun specialiştii.

„Orice angajat este liber să participe şi la alte interviuri. Interesul acestuia este în general generat de o insatisfacţie la locul actual de muncă. Dacă superiorul află, cred că este oportun să îi povestească care sunt motivele”, spune Iuliana Leurent, sales director în cadrul firmei de recrutare şi închierire de forţă de muncă temporară Humangest.

Mai  mult, în unele cazuri, când discuţia este abordată corect şi constructiv, aceasta poate reprezenta o oportunitate pentru deschiderea dialogului şi a consolidării relaţiei.

„În unele cazuri angajatul evită scenariile legate de strategii, trădări şi orgolii, este decizia fiecăruia în ce măsură doreşte să împărtăşească. Respectul şi recunoaşterea reciprocă este însă esenţială în facilitarea primului pas”, mai spune Iuliana Leurent.

Pe de altă parte, în zona de servicii există industrii cu direcţii noi care încearcă să atragă candidaţii nu numai oferind un nivel salarial mult mai competitiv dar şi printr-o cultură organizaţională atipică. Astfel, angajaţii sunt tentaţi să renunţe la jobul actual pentru oferte mai bune sau pentru a-şi continua ascensiunea profesională.

„Există mai multe profiluri de potenţiali candidaţi activi, pasivi sau latenţi. Primele două categorii sunt candidaţii care de cele mai multe ori se interesează asupra dinamicii pieţei şi care sunt conştienţi de valorea lor. Candidaţii latenţi sunt cei care nu au leviere clare sau dorinţa de schimbare. Motivele sunt de cele mai multe ori particulare de la o industrie la alta”, spune Iuliana Leurent.

Angajatorul încearcă, de cele mai multe ori, să reţină angajatul oferind o creştere salarială, dar care de cele mai multe ori este sub nivelul a ceea ce poate obţine prin schimbarea companiei. Iar pentru a avea o ofertă mai bună, îi oferă o perspectivă mai largă de dezvoltare spre poziţii superioare în companie. Alegerea angajatului depinde însă de contextul în care se află în acel moment şi de poziţionarea lui faţă de activitatea echipei.

„La un nivel de senoritate mai mare într-adevăr referinţa faţă de management este una foarte importantă şi aici nu vorbim numai de starea conflictuală cât şi referinţa la nivel de competenţe şi profesionalism. Este însă interesant de marcat faptul că de cele mai multe ori ceea ce ne reţine să facem o schimbare este mediul de lucru şi echipa”, spune Iuliana Leurent.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO