Ziarul Financiar vă prezintă la fiecare sfârşit de săptămână cele mai importante evenimente, tranzacţiile, mişcările şi deciziile care au avut un impact deosebit asupra economiei din România.
Banca Centrală Europeană analizează modul în care poate renunţa la bancnota de 500 de euro, dar încă nu a luat o decizie, scrie Bloomberg.
Preşedintele BCE Mario Draghi a spus în februarie că autorităţile examinează controversata bancnotă de 500 de euro, în contextul îngrijorărilor că ar facilitatea activităţile infracţionale şi finanţarea teroriştilor.
Doris Schneeberger, şeful diviziei de management valutar, a spus că momentan BCE analizează detaliile tehnice legate de scoaterea din uz a bancnotei.
”Nu am decis încă ce vom face. Cred că oamenii încă folosesc bancnota de 500 de euro şi încă au încredere în ea, dar vedem că cererea se diminuează”, a spus Schneeberger.
Grupul francez Auchan, un business de un miliard de euro în România, atacă două segmente-cheie din piaţa locală de retail, cel de proximitate şi online-ul. Astfel, fie de la zero, fie prin achiziţii, francezii vor să devină un actor naţional pe piaţa de supermarketuri şi de magazine de bloc.
„În ceea ce priveşte dezvoltarea, ne uităm atât la segmentul de proximitate, cât şi la online şi până la toamnă vom anunţa planuri concrete. Vom merge înainte cu un business multiformat, multicanal. Clientul astăzi cumpără din hipermarket, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo unde este şi el“, spune Ionuţ Ardeleanu, la primul său interviu acordat presei de la preluarea funcţiei de director general al Auchan România la finalul lui 2015.
Auchan România va continua să se dezvolte şi pe segmentul de hipermarket, spune Ionuţ Ardeleanu. Compania caută oportunităţi, astfel că se uită să cumpere şi terenuri, dar nu spune nu nici intrării în malluri sau în spaţii cu chirie. Din totalul celor 33 de magazine 22 sunt în proprietate, restul cu chirie. „Nu avem cumpărate încă terenuri, însă ne uităm în piaţă.“
În ceea ce priveşte segmentul de proximitate, compania vrea să se dezvolte accelerat. La început îşi va concentra atenţia pe aglomerările urbane şi pe oraşele unde deja este prezentă, însă Ionuţ Ardeleanu afirmă că vrea să aibă acoperire naţională. Pe segmentul de proximitate – supermarketuri şi magazine de cartier, lanţul se va bate cu Profi, Carrefour, Mega Image, dar şi cu jucătorii tradiţionali.
„Există şi loc de dezvoltare, dar şi cerere pe acest segment. În majoritatea ţărilor unde grupul este prezent are şi segment de proximitate. Pe mai multe pieţe este activ şi cu operaţiuni online.“
Banca Comercială Română (BCR) a finalizat negocierile şi a semnat, la începutul lunii aprilie 2016, un contract de închiriere cu dezvoltatorul imobiliar Forte Partners, pentru consolidarea unei părţi din sediul central în clădirea THE BRIDGE, cel mai nou business park, situat în zona Grozăveşti-Orhideea. Potrivit unor date din piaţă, Banca a închiriat aproape 20.000 de mp din clădirea de 36.000 mp.
Aproximativ 2.000 de angajaţi ai băncii urmează să se mute în noua clădire.
Brokerul tranzacţiei a fost Horaţiu Florescu de la Knight Frank.
În urma acestei analize, conducerea Băncii Comerciale Române a decis să consolideze funcţiile centrale (bancă şi subsidiare) în două clădiri, ceea ce înseamnă că o parte îşi va desfăşura activitatea în clădirea Bucharest Financial Plaza (BFP) din Calea Victoriei, în timp ce o altă parte se va reloca în clădirea The Bridge.
„Noile spaţii şi facilităţile puse la dispoziţie au rolul de a conecta angajaţii şi de a încuraja o cultură a comunicării şi schimbului de experienţă. Partenerii şi clienţii BCR vor descoperi o nouă imagine a băncii atunci când ne vor vizita. Intenţionăm să implementăm un nou mod de lucru pe baza unor standarde moderne ale clădirilor de birouri”, a declarat Adriana Jankovicova, CFO al BCR.
Termenul estimat de finalizare a clădirii THE BRIDGE este septembrie 2017.
Prima demisie în cabinetul Cioloş: refuzul de a majora salariile i-a fost fatal ministrului muncii
“Această tranzacţie reprezintă trecerea PC Garage într-o etapă superioară din punctul de vedere al dezvoltării business-ului, în România şi regional. În plus, este o recunoaştere atât a valorii echipei PC Garage, condusă excelent de colegul şi asociatul meu Traian Cristea, cât şi a modelului de business specializat al companiei, o construcţie solidă şi pe termen lung, începută în 2005 de antreprenorul fondator, Gabi Vasile şi continuată de Traian şi colegii noştri de echipă începând din 2009”, a spus Marius Ghenea, fondatorul PC Garage.
În urma achiziţiei, PC Garage îşi va dezvolta independent brandul şi echipa. PC Garage va fi condus în continuare de Traian Cristea în calitate de director general
Traian Cristea, director general PC Garage, spune că “în cei 11 ani de când e pe piaţă, PC Garage şi-a creat reputaţia de specialist în soluţii de IT şi gaming, care stă foarte aproape de clienţi printr-o comunitate pasionată. Am ajuns la un punct în care ne-am dorit să ne dezvoltăm mai departe şi eMAG este cel mai bun partener pe care îl puteam avea. Împărtăşim multe valori şi dorinţa de a le oferi clienţilor cele mai bune servicii. Acum vom putea beneficia de know how-ul lor pentru a duce filosofia PC Garage pe pieţe noi.”