ZF 24

CEO-ul Philips, un business de 23 mld. €, la prima lui vizită: România este o bună destinaţie de producţie

CEO-ul Philips, un business de 23 mld. €, la prima lui...

Autor: Cristina Roşca

13.03.2014, 00:08 756
Frans van Houten (53 de ani), CEO al gigantului olandez Philips, cu afaceri de 23,3 mld. euro, a venit pentru prima dată în România în urmă cu trei zile pentru a avea întâlniri cu mai mulţi reprezentanţi ai clasei politice şi din mediul privat pentru că, spune el, piaţa are potenţial de creştere, iar sistemul de sănătate de stat este înapoiat, la fel şi sistemul public de iluminat.
 
Executivul afirmă că există posibilitatea ca Philips să continue să investească în producţia din România, unde compania deţine o fabrică de espressoare de cafea şi produse pentru igiena orală.
 
„Este pentru prima dată când vin în România, şi am ales să fac această vizită pentru că văd multe oportunităţi de business şi surse de creştere pentru businessul nostru local. Populaţia este bine educată, economia este stabilă, iar geografic România este apropiată de pieţele vestice, deci este o bună destinaţie de producţie“, spune olandezul care ocupă funcţia de CEO al Philips de trei ani, dar care lucrează pentru companie de 27 de ani.
 
Olandezii de la Philips au intrat în producţie pe piaţa locală în 2009, când au preluat fabrica de espressoare de cafea din Orăştie de la italienii de la Saeco. Din momentul preluării, businessul a crescut constant, ajungând la 72 de milioane de euro în 2012, ultimul an pentru care există date publice. În 2009, anul preluării, fabrica a obţinut afaceri de 22 de milioane de euro, de peste trei ori mai mici decât în 2012. Reprezentanţii grupului olandez nu au dorit să ofere date privind rezultatele pe anul trecut.
 
„Ne-am extins producţia de la Orăştie şi realizăm acum şi produse pentru îngrijire orală, respectiv „airfloss“, un produs care cu ajutorul unui jet de apă înlocuieşte aţa dentară. Cu cât vânzările acestui produs vor creşte cu atât ne vom dezvolta producţia din România şi vom angaja oameni noi“, a spus Frans von Houten. El mai spune că în Europa Centrală şi de Est compania deţine şapte fabrici, iar regiunea este eficientă şi apropiată de pieţele vestice, principalele pieţe de desfacere ale produselor Philips. Unul dintre principalele motive pentru care giganţii din Occident vin să producă în Est este faptul că salariile sunt de 4-5 ori mai mici decât în Vest.
 
„Este o bază bună de operare pentru noi, spre exemplu fabrica de la Orăştie deserveşte întreaga Europă.“ În ceea ce priveşte investiţia într-o nouă fabrică, executivul nu a dorit să ofere nicio informaţie.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO