ZF 24

Christophe Dridi, Dacia: Integrarea locală a devenit extrem de importantă. Dacă o componentă vine din partea cealaltă a lumii şi are o problemă, viteza de reacţie este una mai mică

Christophe Dridi, Dacia: Integrarea locală a devenit extrem de importantă. Dacă o componentă vine din partea cealaltă a lumii şi are o problemă, viteza de reacţie este una mai mică

Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia: Producţia noastră merge la export, în special în Europa de Vest, iar dacă Spania este închisă, la fel şi Italia, Franţa şi Marea Britanie, atunci avem o problemă. Noi analizăm zi de zi. Pe de altă parte, vestea bună este că vânzările în Germania merg iar, comenzile vin din nou. Activitatea în Franţa a fost reluată săptămâna aceasta.

Autor: Bogdan Alecu

17.05.2020, 11:32 2719

♦ Criza determinată de pandemia de Covid-19 arată că integrarea locală este extrem de importantă deoarece reduce dependenţa de pieţe îndepărtate l Ea poate totodată reduce cheltuielile şi creşte eficienţa, mai ales în perioade dificile.

Automobile Dacia, cea mai mare companie din Româ­nia, cu afaceri de peste 5,2 mld. euro în 2018, are în plan o creştere şi mai accelerată a gradului de integrare, adică a numărului componentelor achiziţionate de la producă­tori din România în contextul în care o criză precum cea actuală, generată de pandemia de Covid-19, poate pune în pericol fluxul de piese.

„Noi putem fi mai puternici dacă avem un grad mai mare de integrare locală, iar la Dacia acesta a crescut. Atunci când dezvoltăm noi modele, noi versiuni, creştem gradul de integrare locală, iar dacă ceva nu poate fi produs aici, ne uităm la nivel regional, către ţările vecine. Acum, localizarea are mai mult sens ca niciodată, atât din punct de vedere logistic, cât şi dacă ne uităm la amprenta de carbon sau chiar calitate. Dacă o componentă vine din partea cealaltă a lumii şi are o problemă, viteza de reacţie este una mai mică“, a declarat Christophe Dridi, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia.

Spre exemplu, preşedintele Dacia subliniază faptul că treptat componente care erau importate, acum sunt sau vor fi produse în România. Este cazul pompelor care înainte erau importate din Coreea de Sud iar acum sunt realizate la Oarja, în judeţul Argeş. De asemenea, cotiera de la Duster care era produsă în Franţa e acum făcută de turcii de la Martur tot la Oarja, iar farurile de Duster vor fi produse de Elba la Timişoara. Este şi cazul tetierelor scaunelor.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO