ZF 24

„Cine n-a dus o politică de dezvoltare împreună cu EADS şi Boeing acum plăteşte“

Companiile mari din industria aeronautică au comenzi în special pe segmentul aviaţiei civile pe fondul creşterii puternice a traficului de pasageri, chiar şi în perioada de criză economică

Companiile mari din industria aeronautică au comenzi în special pe segmentul aviaţiei civile pe fondul creşterii puternice a traficului de pasageri, chiar şi în perioada de criză economică

Autor: Adrian Cojocar

13.09.2013, 00:07 41

Mihail Toncea, preşedintele Organizaţiei Patronale din Industria Aeronautică şi preşedinte al grupului Iarom - acţionarul majoritar al Aerostar Bacău (ARS), spune că firmele româneşti din domeniul aeronautic care au derulat în ultimii ani afaceri cu firmele gigant la nivel mondial precum EADS şi Boeing, în postura de furnizori de componente, au cunoscut o creştere puternică, în timp ce firmele care le-au ignorat au avut de suferit.

Spre exemplu, fabrica construi­tă în urmă cu doi ani la Ghimbav de către gigantul EADS pentru producţia de subansambluri pentru avioane Airbus, Premium Aerotec, aproape şi-a triplat afacerile anul trecut, ajungând la vânzări de 142,6 mil. lei (32,2 mil. euro). În prezent compania este aproape de a surclasa liderul pieţei de profil, Aerostar Bacău.

„Toate aceste companii mari globalizate, precum EADS, Airbus sau Boeing, doresc să-şi externalizeze producţia şi cine vrea să facă parte din această politică urmează un audit care durează între unu şi trei ani, iar apoi aceste companii îţi dau de lucru. Noi nu putem să facem câte comenzi ne-ar putea da ei. Pieţe precum România şi Polonia sunt privite cu interes de aceste companii, dar trebuie să îndeplineşti nişte condiţii de calitate, de livrare la timp etc. Cine n-a dus această politică cu marile companii internaţionale acum plăteşte“, spune Toncea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO