ZF 24

Cine stă în spatele grupului care cumpără cu 21 mil. euro agenţia de turism online Litoralulromânesc? Un trio polonez care preia platforme din Europa Centrală şi de Est pentru a se lupta cu Google

Cine stă în spatele grupului care cumpără cu 21 mil....

Autor: Miruna Diaconu

11.06.2024, 18:16 1099

Szallas Group, parte a grupului polonez Wirtualna Polska Holding, a cumpărat de la antreprenorul local Ionuţ Nedea agenţia de turism Litoralulromânesc.ro, în schimbul sumei de 21 milioane euro, ceea ce face ca achiziţia să se afle printre cele mai mari din piaţa locală de turism.

Szallas Group, care operează Szallas.hu, cea mai mare platformă de rezervări din Ungaria, a fost achiziţionat de compania Wirtualna Polska în schimbul a 82 milioane de euro în 2022, fiind una dintre cele mai mai semnificative achiziţii digitale din sectorul de turism al Europei Centrale din ultimii ani.

Wirtualna Polska este un grup de companii care operează în sectorul media şi în e-commerce. Wirtualna Polska a pornit în 1995 ca primul portal de internet din Polonia. În prezent, este una dintre cele mai importante surse de ştiri online, peste 20 de milioane de polonezi folosesc produsele WP în fiecare lună.

Cu o prezenţă de peste 30 de ani pe piaţă, grupul investeşte anual 150 de milioane de zloţi în dezvoltarea propriilor tehnologii, iar unul dintre obiectivele sale este de a se lupta cu gigantul Google, potrivit informaţiilor de pe site-ul Wirtualna Polska.

„Punctul forte al Wirtualna Polska Holding este că are atât afaceri de publicitate, cât şi de comerţ electronic într-un singur grup. Fără aceasta, nu ar fi fost posibilă, de exemplu, să se îmbunătăţească eficienţa publicităţii atât de semnificativ, triplând (T4 2023 - Q4 2022) ponderea WP ca generator de vânzări online cu clienţii TOP40. Acest lucru se datorează unui produs numit WP SalesBooster, motivul de mândrie al holdingului nostru. Înţelegerea nevoilor agenţilor de publicitate este un rezultat direct al existenţei companiilor cu nevoi de marketing identice în grup şi al capacităţii de a face inginerie inversă a soluţiilor intermediarilor globali şi de a-şi îmbunătăţi propriile produse publicitare”, se arată pe site-ul grupului.

Din media şi e-commerce, grupul a început să se uite tot mai mult la turism, în special la segmentul de comerţ online al turismului, un sector care a crescut semnificativ în ultimul an. Polonezii au făcut primul pas către această nişă în urmă cu zece ani, însă acum îşi doresc dezvoltarea acestui segment.

„La fel ca în domeniul publicităţii, trebuie să câştigăm împotriva concurenţilor globali. Acesta este modul în care ne construim modelele de afaceri, astfel încât să putem lupta eficient la o scară incomparabil mai mică. În practică, aceasta include asumarea unui risc mai mare, deşi limitat din punct de vedere geografic, unul care este mai uşor de gestionat şi pe care platformele globale nu şi-l pot permite. Aceasta înseamnă, de asemenea, lucrul la produs şi consolidarea cooperării cu furnizorii. Suntem un partener important pentru ei, permiţându-le să îşi reducă dependenţa de Google, la unii touroperatori depăşind 50% din vânzările online), şi să se apere împotriva expansiunii omologilor săi de călătorii”, se mai arată pe site-ul grupului polonez.