Cristina Gheorghe (Billa), Ileana Alexandru (Mega Image), Carmen Popa (Metro Cash & Carry), Ana Dumitru (Carrefour), Carmen Bokor (Profi), Ileana Ştefan (Lidl), Antoneta Galeş (Selgros Cash & Carry) şi Anca Decu (Cora) sunt directorii de resurse umane care „dictează“ tendinţele industriei de retail alimentar din România în materie de salarii, bonusuri, strategii de retenţie sau de motivare a angajaţilor sau în ceea ce priveşte profilul acestora.
Nu au studii superioare în domeniul resurselor umane, ci sunt fie absolvente de inginerie, de litere, limbi străine, comunicare, economie sau de studii politice, însă anual trebuie să pună pe masă planuri de recrutare masivă (a câtorva sute de persoane) ca urmare a extinderilor, dar şi de retenţie pe o piaţă unde fluctuaţia ajunge şi la 60% la nivelul întregului sector, potrivit informaţiilor din piaţă.
„Nu cred că a fi director de resurse umane în retail este mai greu decât în alte sectoare, în condiţiile în care înţelegi foarte bine că resursa cea mai importantă cu care lucrezi, angajatul, este cel mai sensibil element al unei organizaţii. Trebuie să ştii foarte bine motivaţia angajatului şi să fii capabil să pui la aceeaşi masă şi să potriveşti valorile şi aşteptările companiei cu cele ale candidatului. Fluctuaţia de personal stă în mâinile angajatorului, iar directorul de resurse umane este o parte componentă critică a acestuia“, este de părere Bogdan Georgescu, partener al firmei de executive search Hartig.Stein&Partner.