ZF 24

Circulaţia tramvaielor de pe linia 41 a fost reluată pe ambele sensuri, după aproape şapte ore

Autor: Aurelia Alexa

10.05.2012, 14:39 241

Circulaţia tramvaielor de pe linia 41 a fost reluată în jurul orei 13.30, pe ambele sensuri, după aproape şapte ore de la producerea accidentului din Pasajul Lujerului, în care au fost implicate trei tramvaie şi peste 70 de persoane au fost rănite.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a anunţat că circulatia tramvaielor de pe linia 41 a fost deblocată la ora 13.15.

Tramvaiele liniei 41 circulă atât pe sensul spre Ghencea, cât şi spre Piaţa Presei.

Accidentul din Pasajul Lujerului s-a produs la ora 7.25, pe sensul spre Piaţa Presei, fiind implicate trei tramvaie de pe linia 41, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, Brânduşa Raeceanu.

Primul tramvai implicat în accident a rămas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, însă al treilea vagon nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie din faţă oprite pe linie. În urma impactului, cel de-al doilea şi cel de-al treilea tramvai au deraiat.

Tramvaiele implicate în accidentul de la Lujerului au fost repuse pe linii şi scoase din pasaj, poliţiştii urmând să verifice şinele de tramvai pentru a vedea dacă există urme de frânare, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere, Daniel Piştea.

O defecţiune tehnică a tramvaiului este prima ipoteză luată în cazul în cazul accidentului din Pasajul Lujerului, în urma căruia au fost răniţi peste 50 de pasageri, dintre care 37 au fost duşi la spitale cu ambulanţele SMURD.

Primele două tramvaie implicate în accidentul din Pasajul Lujerului aveau reviziile făcute în aprilie şi mai, iar al treilea, care nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie de pe linie, fusese verificat marţi, revizia tehnică arătând că toate sistemele sunt funcţionale.

"Conform verificărilor făcute până acum, toate cele trei tramvaie implicate în accident au trecut în ultimii ani prin procese de modernizare. Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producând accidentul, a avut ultima reparaţie generală acum patru ani, iar în urma cu două zile, revizia tehnica de gradul 2 a indicat faptul că toate sistemele erau funcţionale", se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Capitalei.

Potrivit municipalităţii, primul tramvai implicat în accident, care a rămas defect pe linie, este fabricat în 1997, a fost modernizat în 2004, iar cea mai recentă revizie RT1 a fost făcută în 30 aprilie 2012, având "CIZ în data de 09/10.05.2012".

Al doilea tramvai, care a reuşit să oprească la timp, este fabricat în 1980, modernizat în 2002, iar cea mai recentă revizie RT1 este din 4 mai 2012, având "reparaţie în URAC în 02.04.2012 Ă CIZ în data de 09/10.05.2012", a precizat municipalitatea.

Cel de-al treilea tramvai, care nu a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie aflate pe linie, este fabricat în 1999, modernizat în 2004, iar ultima revizie RT2 a fost făcută marţi, 8 mai, având "CIZ în data de 09/10.5.2012", potrivit sursei citate.

Revizia RT1 se efectuează la 5.000 de kilometri, revizia RT2 se face la 20.000 de kilometri, iar CIZ reprezintă reviziile care au loc zilnic, la retragere, a precizat Primăria Capitalei.

Primarul Sorin Oprescu a cerut, joi, ca o comisie de anchetă formată din reprezentanţi ai municipalităţi şi ai RATB să verifice dacă au fost respectate normele de reparaţii şi întreţinere a tramvaielor implicate în accidentul din Pasajul Lujerului şi regulamentul de instruire periodică a vatmanilor.

Edilul şef a solicitat înfiinţarea unei comisii de anchetă, care urmează să determine cauzele accidentului produs joi dimineaţă, în Pasajul Lujerului, pe linia tramvaiului 41.

Un număr de 37 de persoane rănite în urma accidentului din Pasajul Lujerului au fost duse la spital de echipaje SMURD, iar altele au mers singure la unităţile sanitare, a declarat pentru MEDIAFAX coordonatorul SMURD Bucureşti, Bogdan Opriţa.

Inspecţia Muncii face cercetări în cazul accidentului din Pasajul Lujerului, considerat accident colectiv de muncă, deoarece vatmanii erau în timpul programului şi majoritatea pasagerilor mergeau la locul de muncă, a declarat pentru MEDIAFAX şeful IM, Nicolae Dantes Bratu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO