ZF 24

CNADNR "aruncă la coş" studiul de fezabilitate de 2,5 mil. euro al autostrăzii Sibiu-Piteşti, realizat acum 7 ani, şi mai comandă unul de peste două ori mai scump

CNADNR "aruncă la coş" studiul de fezabilitate de 2,5 mil. euro al autostrăzii Sibiu-Piteşti, realizat acum 7 ani, şi mai comandă unul de peste două ori mai scump

Autor: Andreea Neferu

11.02.2015, 11:13 1549

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a desemnat asocierea Spea Ingineria (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România drept câştigătoare a licitaţiei pentru contractul de revizuire şi actualizare a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti.

Valoarea contractului este de 29,1 milioane de lei (6,5 milioane de euro), noua şosea urmând să aibă o lungime de 120 de kilometri şi să lege varianta de ocolire a Sibiului de cea a Piteştiului.

Contractul este împărţit în 5 secţiuni, iar pentru două secţiuni aflate la capetele autostrăzii, Sibiu-Boita şi Curtea de Argeş-Piteşti, studiul de fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni, potrivit CNADNR, în contextul în care compania de drumuri vrea să scoată mai repede la licitaţie pentru construcţie aceste două tronsoane. Pentru celelalte trei secţiuni, situate între Boita şi Curtea de Argeş, studiile de fezabilitate trebuie realizate în maximum 12 luni, astfel că durata totală a contractului este de 17 luni.

Acest contract va avea ca scop realizarea unui studiu privind traficul şi alternativele de traseu, investigaţii de teren (studii hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice şi pedologice), activităţi de proiectare, evaluare a impactului asupra mediului, dar şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Statul a mai cheltuit aproape 2,5 mi­lioa­ne de euro în perioada 2007-2008 pen­tru realiza­rea studiului de fezabilitate al auto­stră­zii Sibiu-Piteşti, care estima un cost de circa 3 miliarde de euro pentru construc­ţia a 116 km. Între timp însă, studiul a expirat, iar CNADNR a demarat procedurile de lici­taţie pentru revizuirea acestuia în pri­mă­vara anului 2012, când la şefia Minis­te­rului Trans­por­turilor se afla Alexandru Nazare (PDL).

Ulterior, în noiembrie 2012, licitaţia, evaluată la puţin peste 14 milioane de euro, a fost anulată, în perioada în care la Transporturi ministru era Ovidiu Silaghi (PNL). CNADNR a relansat licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate anul trecut, când la Transporturi ministru era Dan Şova (PSD).

Şoseaua Sibiu-Piteşti a fost inclusă în formula de autostradă în master planul general de transport, documentul care stabileşte priorităţile României în materie de infrastructură de transport până în 2030. Iniţial, aceasta a fost inclusă ca drum expres, iar ulterior ca autostradă fazată (întâi se dorea construcţia Sibiu-Piteşti în varianta de drum expres, urmând să fie extinsă în timp la standardul de autostradă), însă în cele din urmă, după o serie de dezbateri publice, pe Sibiu-Piteşti va fi construită o autostradă de la bun început.

 
AFACERI DE LA ZERO