ZF 24

CNADNR caută constructor pentru autostrada care leagă România de vestul Europei

Nădlac - Arad este una dintre autostrăzile finanţate din bani europeni care au întârziat cel mai mult în ceea ce priveşte execuţia

Nădlac - Arad este una dintre autostrăzile finanţate din bani europeni care au întârziat cel mai mult în ceea ce priveşte execuţia

Autor: Andreea Neferu

04.06.2014, 00:04 1270

Compania Naţională de Autostrăzi şi Dru­muri Naţionale din România (CNADNR) a scos la licitaţie construcţia celui de-al doilea lot al autostrăzii Nădlac - Arad, contract pe care l-a re­ziliat anul trecut după ce constructorul tron­so­nului, firma austriacă Alpine, a intrat în fali­ment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local.

Tronsonul de 16,7 kilometri a fost finalizat în proporţie de 85% de compania Alpine, iar noul constructor va încasa între 119,3 şi 143,2 milioane de lei (26,5 – (31,8 mil. euro) fără TVA pentru restul lucrărilor, potrivit estimă­ri­lor CNADNR. Durata prognozată de CNADNR pentru proiectare şi construcţie este de 8 luni, potrivit datelor din anunţul de participare publicat pe e-licitatie.ro.

Autostrada Nădlac - Arad, cu o lungime to­tală de 39 de kilometri şi formată din două tron­soane, are una dintre cele mai zbuciumate şi controversate poveşti din rândul tuturor şo­se­lelor finanţate cu fonduri europene în Româ­nia. În ciuda faptului că încă din 2011 cele două contracte pentru construcţia acestei autostrăzi au fost semnate, iar lucrările au început chiar în acel an, Nădlac - Arad este una dintre autostrăzile pe bani europeni care au întârziat cel mai mult în ceea ce priveşte execuţia. Contractele pentru construcţia celor două tronsoane au fost reziliate de către CNADNR, unul la finalul lui 2012 şi altul la mijlocul anului trecut, ceea ce a dat peste cap întreg graficul de execuţie. Dacă în 2011, când au fost semnate primele contracte de con­struc­ţie a acestei autostrăzi, termenul de finalizare era aprilie 2013, ulterior acesta a fost decalat, în cel mai bun caz finalul acestui an urmând să adu­că finalizarea celor două tronsoane, po­trivit celor mai recente estimări ale CNADNR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO