ZF 24

CNADNR revine la clasica licitaţie publică pentru Comarnic - Braşov, după zece ani de concesiuni eşuate

Comarnic-Braşov a fost gândită în urmă cu peste un deceniu ca o continuare la Autostrada Transilvania, proiect care intrase pe mâna americanilor de la Bechtel

Comarnic-Braşov a fost gândită în urmă cu peste un deceniu ca o continuare la Autostrada Transilvania, proiect care intrase pe mâna americanilor de la Bechtel

Autor: Andreea Neferu

17.07.2015, 00:06 1236
Astfel, CNADNR a scos la licitaţie construcţia a două tronsoane din autostrada Comarnic-Braşov, cu o lungime cumu­lată de zece kilometri şi un cost estimat la 317 milioane de lei, potrivit informaţiilor publicate pe e-licitatie.ro. În total, autostrada Comarnic-Braşov ar trebui să aibă 58 de kilometri.

Astfel, CNADNR vrea să construiască în primă fază capetele autostrăzii, 4 kilometri începând dinspre Comarnic spre Braşov, respectiv 6 kilometri de la Braşov spre Comarnic. Statul ar urma să finanţeze construcţia acestor două tronsoane prin bani de la buget „şi/sau alte surse legal constituite“, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

De asemenea, CNADNR anunţa recent că vrea să construiască, pentru a fluidiza traficul, mai multe variante de ocolire, în localităţi precum Comarnic sau Buşteni.

Comarnic-Braşov a fost gândită în urmă cu peste un deceniu ca o continuare la Autostrada Transilvania, proiect care intrase pe mâna americanilor de la Bechtel la acea vreme, însă nici această şosea, între Braşov şi Borş, nu a mai fost finalizată, nici cea între Comarnic şi Braşov nu este gata în acest moment.

Anunţul privind eşecul concesiunii acestei autostrăzi în urmă cu o lună nu a fost o surpriză, având în vedere că în ultimul an Ministerul Transporturilor a tot evitat să ofere o decizie tranşantă privind soarta acestei şosele, anunţând ba că „ne ducem înainte sau ne ducem înapoi“ cu proiectul, ba că încă se poartă discuţii cu concesionarii, francezii de la Vinci, austriecii de la Strabag şi grecii de la Aktor.

În mod concret şi public însă, până acum nimeni nu şi-a asumat eşecul celor trei concesiuni „ratate“, care au tărăgănat construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, care ar fi putut deveni prima autostradă peste munţi din România.

Autostrada Comarnic-Braşov a fost subiect de promisiuni pentru mulţi politicieni, inclusiv pentru premierul Victor Ponta, care declara în 2013 că nu va mai participa la următoarele alegeri parlamentare, din 2016, dacă şoseaua nu va fi executată până la acel moment. Având însă în vedere că abia la mijlocul anului 2015 s-a lansat o licitaţie pentru construcţia unor mici tronsoane din această autostradă, în cel mai bun caz abia construcţia acestora va demara la începutul anului viitor. „O s-o încep eu, n-o s-o termin eu, o s-o termine cine o veni, dar important este că era poate ultimul proiect important pe care voiam să-l facem“, a spus ieri premierul Ponta.

 

Cei 10 miniştri ai transporturilor

care au ratat toate şansele pentru autostrada Comarnic – Braşov

  • Miron Mitrea (PSD)

  • Gheorghe Dobre (PDL)

  • Radu Berceanu (PDL)

  • Anca Boagiu (PDL)

  • Alexandru Nazare (PDL)

  • Ovidiu Silaghi (PNL)

  • Relu Fenechiu (PNL)

  • Ramona Mănescu (PNL)

  • Dan Şova (PSD)

  • Ioan Rus (PSD)

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO