ZF 24

Comisia de anchetă: Sistemul de avertizare al avionului funcţiona la momentul găsirii epavei

Comisia de anchetă: Sistemul de avertizare al avionului...

Autor: Dan Lungu

23.01.2014, 20:35 64

Sistemul de avertizare al avionului prăbuşit, respectiv staţii, microfon, difuzor acustic, funcţiona la momentul găsirii epavei, a spus Sorin Cimpoieru, şeful comisiei de anchetă tehnică a accidentului aviatic, precizând că una dintre antenele avionului a fost găsită ruptă, iar cealaltă era „întreagă“.

„Una dintre antene am găsit-o ruptă, nu pot să vă spun dacă această antenă s-a rupt înainte sau la impact. Cealaltă o am întreagă, o am sigilată. Am demontat tot sistemul de cablaj, staţii, microfon, difuzor acustic, toate erau în stare de funcţionare la momentul în care eu le-am decuplat, a doua zi. Decuplarea sistemului a fost încercată de reprezentantul ISU care a ajuns la locul accidentului în noaptea de luni. Dânsul a fost cel care, în încercarea de a decupla tot ceea ce înseamnă sistem electric de pe epavă, a încercat să taie firele ca să întrerupă acel sistem de avertizare, a decuplat bateria de acumulare, dar nu a ştiut că acest sistem are o baterie internă care, chiar dacă se decuplează tot ceea ce înseamnă energie de la bord, rămâne cuplat, rămâne în avertizare până va fi decuplat“, a spus Cimpoieru.

Întrebat ce semnale de avertizare emi­te acest sistem, el a afirmat că sem­nalele pot fi primite atât de aeronavele care trec prin zonă, cât şi de o staţie terestră care nu se află în România.

Condiţiile meteo puteau influenţa funcţionarea motoarelor

Epava avionului prăbuşit în Apuseni va fi dusă la Bucureşti pentru continuarea cercetărilor, a explicat Sorin Cimpoieru, şeful comisiei de anchetă privind accidentul aviatic, precizând că probele au fost adunate şi sigilate şi sunt luate în calcul şi condiţiile meteo, care pot influenţa inclusiv funcţionarea motoarelor. Întrebat dacă eroarea de pilotaj ar putea fi o cauză, el a afirmat că nu poate spune, în momentul de faţă, însă a precizat că se va ţine cont de toate aceste aspecte. El a adăugat că avioanele de tipul celui prăbuşit în Apuseni nu au cutie neagră, însă sunt multe alte lucruri care pot duce la determinarea cauzelor.

Întrebat din nou despre condiţiile meteo, el a spus că acestea puteau influenţa atât funcţionarea motoarelor, cât şi profilul de zbor şi menţinerea avionului în zbor. „Condiţiile meteo pot influenţa atât funcţionarea motoarelor, cât şi profilul de zbor şi menţinerea avionului în zbor, mă refer la portanţă, la ceea ce înseamnă modificarea para­me­trilor aerodinamici“, a spus acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO