ZF 24

Complice.ro şi-a menţinut cifra de afaceri la 850.000 euro în 2024, în pofida contextului economic dificil: Am reuşit să creştem numărul de clienţi cu 30%, însă bugetele alocate au scăzut considerabil

Complice.ro şi-a menţinut cifra de afaceri la 850.000...

Autor: Ioana Niţă

04.02.2025, 16:24 203

Magazinul online de experienţe Complice.ro, activ de aproape zeci ani pe piaţa locală, a reuşit să îşi menţină anul trecut cifra de afaceri la 850.000 de euro, în condiţiile în care deşi a înregistrat o creştere de 30% a numărului de clienţi, bugetele au scăzut considerabil, atât pe segmentul de persoane fizice, dar mai ales pe segmentul corporate, în contextul unui mediu economic şi politic dificil. Astfel, deşi ultimul trimestru din 2024, cel mai important trimestru în vânzările de cadouri, a fost marcat de incertitudine la nivel economic şi politic, Complice.ro a reuşit să îşi menţină businessul constant. Pentru 2025, compania are în continuare ţinta de a ajunge la afaceri de un milion, obiectiv pe care şi l-a propus încă de anul trecut.

„A fost un an marcat de presiuni semnificative asupra bugetelor corporate, în care companiile şi-au regândit strategiile de motivare şi retenţie a angajaţilor, iar finalul de an - cea mai importantă perioadă pentru noi - a adus provocări suplimentare generate de instabilitatea economică şi politică. Presiunea pe buget va fi pregnantă şi în 2025, asta înseamnă că vom adopta soluţii creative pentru optimizarea costurilor, cum ar fi experienţele hibrid, colaborările cu furnizori locali şi alegerea unor activităţi care maximizează impactul emoţional cu resurse optimizate", a explicat Oana Pascu, fondatorul Complice.ro.

Datele arată că valoarea medie a comenzilor s-a situat la aproximativ 410 euro, cu o diferenţă semnificativă între segmentul rezidenţial (110 euro) şi cel corporate (3.920 euro). Comparativ cu 2023, valoarea medie a unei comenzi corporate a scăzut cu aproape 600 de euro în 2024, segmentul corporate fiind de altfel şi cel care generează cea mai mare parte a businessului Complice.

Pe segmentul clienţilor individuali, experienţa de cazare şi degustare de vinuri la cramă s-a situat în topul preferinţelor în 2024, urmată de experienţa în simulatorul de zbor şi conducerea unei maşini special preparate pe şosea. Topul este completat de experienţa "pilot pentru o zi" şi terapia prin plutire, ilustrând diversitatea ofertei platformei.

În sectorul corporate, 80% dintre comenzi au provenit de la clienţi recurenţi, în special din domeniile IT, retail şi industrii creative. Companiile au optat preponderent pentru evenimente tematice cu componentă experienţială focusate pe wellbeing-ul angajaţilor, ateliere de dezvoltare personală şi experienţe sportive şi de aventură. Activităţile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje şi degustările private, precum şi competiţiile sportive inspirate de Jocurile Olimpice au dominat preferinţele pentru experienţele de grup.

Un trend semnificativ observat în 2024 a fost creşterea interesului pentru utilizarea experienţelor în relaţia cu partenerii de business. „Relaţiile de afaceri nu mai sunt doar despre rezultate, ci despre conexiuni autentice şi construirea unui ecosistem de colaborare bazat pe încredere. Experienţele bine alese pot avea un impact semnificativ, oferind partenerilor o amprentă emoţională pozitivă şi consolidând relaţia pe termen lung. De la evenimente premium cu cine private în castele celebre, pană la evenimente de networking la schi în una dintre cele mai celebre zone din Europa şi la participarea la târguri şi expoziţii de profil combinate cu experienţe locale inedite chiar şi la Las Vegas, 2024 a continuat să ne provoace să găsim cele mai memorabile experienţe pentru clienţii noştri şi partenerii lor de business", a menţionat ea.

Pentru anul 2025, platforma anticipează o schimbare în comportamentul clienţilor corporate. „Experienţele corporate memorabile pot lua multe forme, de la evenimente desfăşurate în locaţii emblematice, care combină cultura şi istoria, până la activităţi de team-building creative şi interactive. O conferinţă de business poate fi completată de o cină tematică într-un castel, oferind participanţilor ocazia de a descoperi poveşti fascinante într-un cadru de poveste. Anul 2025 va fi despre personalizare la superlativ, sustenabilitate şi impact emoţional - anticipăm o tendinţă către evenimente mai multe şi mai mici, care permit un control mai eficient al bugetului şi o conectare recurentă cu angajaţii şi partenerii", a precizat Oana Pascu.

Complice.ro a livrat în cei aproape zece ani de existenţă peste 5.000 de experienţe, având un portofoliu de peste 350 de experienţe predefinite şi colaborări cu mai mult de 300 de parteneri din ţară şi străinătate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025