ZF 24

Consiliul Concurenţei a descoperit că Auchan, Carrefour şi Cora s-au înţeles să fixeze preţurile din promoţii: amendă de 18,8 mil. euro. Carrefour şi-a recunoscut fapta

Consiliul Concurenţei a descoperit că Auchan, Carrefour...

Autor: Departamentul Economic

31.01.2019, 10:38 2133

Consiliul Concurenţei a sancţionat retailerii Auchan, Carrefour şi Cora, precum şi patru furnizori ai acestora cu amenzi totale de 87,71 milioane lei (aprox. 18,8 milioane euro), pentru fixarea preţurilor în cadrul promoţiilor desfăşurate în magazine, în perioada 2010-2016.

Consiliul a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Companiile sancţionate sunt: Auchan Romania SA - 36.563.004 lei (7,84 milioane euro); Carrefour România SA - 26.995.645 lei (5,79 milioane euro); Romania Hypermarche (Cora) SA - 12.410.834 lei (2,66 milioane euro); Quadrant-Amroq Beverages SRL - 5.984.053 lei (1,28 milioane euro); Star Foods EM SRL - 3.930.920 lei (843.599 euro); Strauss România SRL - 1.785.767 lei (383.236 euro); Nelson Prod SRL - 3.113 lei (9.252 euro).

Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei, COnsilul a  sancţionat atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.

Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii, precizează comunicatul instituţiei de control.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare. Reamintim că, în anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO