Din 2007, de când a intrat pe piaţa din România, constructorul portughez de drumuri Pragosa a investit 20 milioane euro în afacerile locale, iar pentru acest an ţinteşte vânzări de 10 milioane euro.
„Principalii clienţi ai Pragosa România sunt autorităţile publice din judeţele Prahova, Dâmboviţa şi Ilfov, precum şi o serie de clienţi firme private“, a explicat pentru ZF Mário Sousa, CEO al Pragosa România.
În urma semnării mai multor contracte mai ales cu autorităţi publice locale, anul trecut grupul portughez a realizat în România o cifră de afaceri netă de 25 milioane lei (5,6 milioane euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.
Firma portugheză a intrat pe piaţa românească în urmă cu opt ani şi s-a axat pe construcţiile de drumuri, însă îşi propune să-şi extindă activitatea şi în domeniul construcţiilor civile şi de reţele de alimentare cu apă, de canalizare şi de tratare a apelor uzate.
România a fost prima piaţă în afara Portugaliei unde Pragosa a decis să se extindă, datorită apropierii culturale şi poziţiei geografice a ţării. Faptul că România a devenit la 1 ianuarie 2007 membră a Uniunii Europene a contribuit, de asemenea, la alegerea portughezilor de a intra pe piaţa locală, afirmă Sousa. Ulterior, Pragosa a intrat şi pe piaţa din Mozambic.
Necunoaşterea limbii române şi recrutarea de personal calificat au fost cele mai mari probleme întâmpinate de grupul portughez la venirea în România.
Cu 100 de angajaţi şi după investiţii de 20 milioane euro, Pragosa îşi propune acum să ajungă la o cifră de afaceri de 10 milioane euro.
Pragosa conduce şi operaţiuni în sectorul de producţie de ciment, beton şi agregate în judeţul Prahova.