Consumul a avansat în luna aprilie cu 4,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însă ritmul de creştere a încetinit la o treime faţă de avansul anual postat în martie pe fondul scăderii vânzărilor de carburanţi imediat după introducerea accizei de 7 eurocenţi pe litru.
Vânzările de carburanţi au scăzut cu peste 6% în aprilie după ce în luna martie creşteau cu 17,4% în serie brută, un avans record, pe care însă transportatorii şi analiştii îl puneau pe seama conjuncturii economice, respectiv faptul că guvernul urma să introducă de la 1 aprilie noua acciză.
Scăderea venită dinspre carburanţi a fost însă contrabalansată de avansul vânzărilor de alimente şi produse nealimentare (10,6% în serie brută şi respectiv 9,2%). Executivii lanţurilor de magazine din comerţul modern spun la rândul lor că simt o revenire a consumului după ce în lunile anterioare afirmau că avansul este doar o cifră statistică. Astfel, Jean Baptiste Dernoncourt, şeful operaţiunilor de peste 1 mld. euro ale Carrefour în România, spunea recent că evoluţia consumului a fost o surpriză plăcută în acest an, lucrurile au început să meargă în direcţia bună şi creşterea consumului nu mai este doar o cifră oficială. El a adăugat că vede oamenii că vin în magazine la cumpărături şi vede şi că au început să se mişte alte sectoare ale economiei.