Cristian Rey, directorul general al Intersnack, spune că pe piaţa de 370 de milioane de euro a snackurilor sărate lupta nu se mai dă doar între jucătorii tradiţionali, aşa cum era cazul acum doar câtiva ani, ci şi între marile branduri şi mărcile private dezvoltate de retaileri.
„Principalul punct de îngrijorare pentru noi este creşterea puternică a ponderii mărcilor private. Spre exemplu, la arahide ponderea lor în total volum vândut a crescut în ultimul an de la 21% la 36,5%“, declară Cristian Rey.
Acesta lucrează pentru operaţiunile locale ale grupului german Intersnack de mai bine de 15 ani, din momentul intrării directe pe piaţă, şi afirmă că preţul mărcilor private poate fi cu până la 50% mai mic decât al brandurilor consacrate, însă există şi cazuri în care preţurile sunt egale. Diferenţa de preţ vine din faptul că retailerii nu au cheltuieli de marketing şi promovare şi au costuri mici la ambalare.
„Când preţurile sunt cu 40-50% mai mici, mărcile private vând cu adevărat. Retailerii pariază pe marje mici şi volume mari de vânzări.“
Grupul Intersnack are în portofoliu brandurile Chio (chipsuri), Nutline (seminţe) şi Felix - Fiesta (alune) şi deţine o unitate proprie de producţie în România, la Braşov.