ZF 24

Criza financiara ii face pe oamenii de publicitate mai creativi

10.09.2009, 17:28 14

Criza financiara ii ajuta pe angajatii din advertising sa fiemai creativi, sunt de parere membrii juriului Festivalului dePublicitate ADOR, destinat creatiei publicitare din Romania.

"Vor iesi mai puternici din criza cei care isi asuma riscuri.Criza financiara reprezinta o oportunitate pentru cei creativi, eifiind cei care sustin acum piata", marturiseste Franco Moretti,presedintele ADC*Europe si presedintele juriului festivalului."Oamenii se impart in doua categorii, "yes-butteri" si"why-notteri". Primii sunt cei care raspund provocarilor prin "yes,but". Ei reprezinta majoritatea si sunt cei care actioneaza ininteres personal. Ceilalti sunt cei care isi asuma riscuri sicastiga" mergand pe deviza why not, adauga el.

In plina criza financiara, companiile aleg sa reduca bugetele,iar primele afectate sunt bugetele de comunicare. "Clientii suntmai atenti cum isi cheltuiesc banii", spune Igor Lutz, presedintesi director de creatie la BBDO Moscova, membru al juriuluiADOR.

Cu toate acestea, o campanie publicitara este judecata infunctie de calitatea creatiei si nu in functie de buget. "Potiobtine o campanie foarte reusita si cu buget redus. Pentru a aveasucces ai nevoie de idei [i nu de bani", adauga Lutz.

Despre lucrarile prezente la festival membrii juriului spun caacestea sunt bune, creative, insa relativ putine.

"Piata din Romania este inca foarte tanara, insa are foarte multpotential. La festival s-au inscris relativ putine lucrari, insa amdescoperit persoane creative", mai spune Lutz. "Oamenii suntinteresanti iar munca este de calitate", adauga Moretti cu privirela participantii si campaniile inscrise la ADOR.

Dupa o absenta de un an, a opta editie a festivalului decreativitate ADOR a strans anul acesta 36 de agentii si 221 delucrari in cadrul celor noua categorii: TV, Radio, Print, Online,Media, Campanii Integrate, Design si Special Best.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO