„Am făcut pasul în România pentru a livra pentru Dacia“, spune un furnizor al uzinei de la Mioveni, dar declaraţia poate fi multiplicată de cel puţin 40 de ori, economia judeţului Argeş fiind dependentă de producţia fabricii Dacia, compania care se află în ultimii ani pe primul loc în topul celor mai mari exportatori români.
În judeţul Argeş sunt 40 de companii, furnizori de piese pentru vehiculele Dacia produse la Mioveni, iar numărul de angajaţi ai acestora depăşeşte 10.000 de persoane. Lor li se adaugă alţi 148 de furnizori de produse şi servicii pentru Dacia, după cum spun reprezentanţii direcţiei de comunicare a Renault România. Din cele mai mari 20 de companii din judeţ, 12 lucrează în auto sau în industria componentelor auto şi se numără printre furnizorii Dacia.
Şi pentru prefectura Argeş, fabrica de la Mioveni este un subiect urmărit în fiecare zi.
„Sunt 13.719 oameni care lucrează la Dacia şi alte zeci de mii care depind de ei“, spun reprezentanţii prefecturii Argeş, care admit că grupul francez Renault reprezintă o prezenţă cheie în economia judeţului şi afirmă că pentru constructorul auto, dar şi pentru întregul judeţ realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu „este vitală“. Pe poarta fabricii de la Mioveni intră peste 1.900 de camioane cu materie primă şi piese în fiecare săptămână, iar alte 550 de camioane încărcate cu vehicule pleacă din fabrică în acelaşi interval. Cele mai multe tranzitează Valea Oltului, una dintre cele mai circulate rute din România care urma să „beneficieze“ de alternativa unei autostrăzi între Piteşti şi Sibiu.