ZF 24

Cum arată productia de ciocolată din România: 5.000 de tone, în valoare de aproximativ 50 milioane euro, în conditiile în care bobul de cacao a atins preturi record în acest an

Cum arată productia de ciocolată din România: 5.000 de...

Autor: Roxana Rosu

13.06.2024, 13:43 76

România produce anual circa 5000 de tone de ciocolată, în valoare de aproximativ 50 milioane euro, în conditiile în care pretul bobului de cacao s-a triplat în ultimele luni pe pietele internationale, estimează Marian Anghel, director general OmniaGusti, furnizor de ingrediente pentru patiserie şi cofetărie.

Circa 30 de producători locali şi 5 companii din  Polonia, Moldova şi Bulgaria, precum şi peste 30 de companii din domeniile conexe vor participa în perioada 14-16 iunie la a treia ediţie a târgului Chocolate Saga, la Bucureşti.

La eveniment va fi organizată în premieră şi o sectiune de business to business, cu materii prime şi echipamente în valoare de 60 milioane de euro.

Printre prodsuele prezentate se află îngheţată cu gust de magiun şi pâine prăjită,  bomboane cu cătină, ciocolată cu pătrunjel, trufe cu urdă, praline pe bază de sfeclă sau îngheţată cu gust de  colivă.

Organizatorii târgului estimează vânzări de 500.000 euro la această editie.

În România, vânzările de ciocolată au crescut cu peste 30% în perioada pandemiei şi se cifrau anul trecut la circa 3 miliarde lei, potrivit unei analize ZF făcută pe baza datelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Euromonitor International.

Un segment de piată care a crescut puternic în ultimii ani este cel al produselor pentru evenimente, aşa cum este candy barul, unde cererea a urcat cu aproximativ 30% de la an la an.

 " Candy barul a devenit punctul central al oricărei petreceri, iar valoarea lui nu se rezumă doar la felul extraordinar în care arată sau la gusturi, ci îndrăznesc să spun că a trecut dincolo de asta. Simt că punem în candy bar ceva din felul de a fi al gazdelor petrecerii", spune Andra Ioana Bunea de la Cofetăriile Dulcinelle.

La eveniment vor participa şi branduri cunoscute de multi ani, cum este Casa Caşa şi bomboanele Bucuria .

”Observ că începem să ne orientam către un echilibru între producţia de masă şi cea artizanală în ceea ce priveşte prezenţa în expoziţie, motiv pentru care salut şi participarea Carrefour, primul retailer care a decis să ni se alăture. ", a declarat Andreea Ilina, organizatorul târgului.

Biletele la Chocolate Saga costă 20 de lei, iar copiii sub 10 ani au gratuitate.