ZF 24

Cum poate fi impulsionată piaţa de materiale de construcţii, un sector de trei miliarde de euro anual

Andrei Sulyok, director general al producătorului de sisteme metalice Lindab

Andrei Sulyok, director general al producătorului de sisteme metalice Lindab

Autor: Andreea Neferu

22.05.2014, 00:03 512

Andrei Sulyok, director general al producătorului de sisteme metalice Lindab, Marcel Bărbuţ, omul de afaceri care controlează producătorul de materiale de construcţii AdePlast şi Claudiu Georgescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii (APMCR), vor participa la prima ediţie a ZF Construction & Infrastructure Summit, evenimentul care timp de două zile (28-29 mai) îi va avea ca invitaţi pe cei mai importanţi executivi din domeniul construcţiilor şi al imobiliarelor, dar şi factori de decizie.

Piaţa materialelor de construcţii a ajuns anul trecut la o valoare de circa 3,2 miliarde de euro, nivel aproximativ similar cu cel din 2012, fluctuaţiile fiind de ordinul a doar câteva procente. Sectorul mate­ria­lelor de construcţii, în care lu­crează 36.000 de oameni, repre­zin­tă circa o treime din piaţa totală a construcţiilor, care s-a ri­dicat anul trecut la apro­xi­mativ 9,6 miliarde de euro.

După ce în anul de boom 2008 piaţa de profil ajunsese la un maxim de 5 miliarde de euro,  venirea crizei a şters aproape 40% din valoarea acestei in­dus­trii şi i-a obligat pe mulţi jucători să producă sub capacitatea po­ten­ţială. Principala provocare de anul trecut din sectorul ma­te­rialelor de construcţii a fost lipsa proiectelor mari, comparativ cu perioada de boom. Astfel, jucătorii din piaţă s-au bazat mai mult pe proiectele mici, individuale, realizate de persoane fizice, care aveau asigurată finanţarea pentru realizarea respectivelor investiţii.

În contextul în care cererea de pe piaţa locală a scăzut în ultimii ani, multe companii de pe piaţa materialelor de construcţii au încercat să se uite şi către livrările către alte ţări. Astfel, exporturile au început să reprezinte pentru mulţi jucători din piaţa de materiale de construcţii un debuşeu de creştere, companii precum AdePlast, Arcon, Optimedia, MCA Grup, Casa Noastră sau Saint Gobain Glass orientându-se din ce în ce mai mult către pieţele externe.

În ciuda faptului că producătorii de profil fac eforturi pentru a intra cu livrări pe pieţele externe, deocamdată ex­porturile nu reuşesc să aibă o pondere semnificativă în totalul vânzărilor. Astfel, exporturile de materiale de construcţii s-au ridicat anul trecut la doar circa 100 de milioane de euro, potrivit celor mai recente informaţii oferite de APMCR.

Cum pot fi majorate exporturile de materiale de  construcţii? Pe de altă parte, sunt şanse de impulsionare a cererii interne de materiale de construcţii şi dacă da, cum? Care sunt principalele provocări cu care se confruntă în prezent jucătorii din industria de profil?

Aflaţi răspunsurile la aceste întrebări în ediţia de anul acesta a ZF Construction & Infrastructure Summit, care va avea loc în zilele de 28 şi 29 mai în Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO