ZF 24

Cum s-a schimbat comerţul modern într-un deceniu: Kaufland este lider şi are afaceri cât tot podiumul din 2005

Cum s-a schimbat comerţul modern într-un deceniu:...

Autor: Cristina Roşca

14.05.2015, 00:07 2967

Cei mai mari trei jucători din comerţul modern au terminat anul trecut cu afaceri cumulate de 18 miliarde de lei, cu zece miliarde mai mult decât în urmă cu un deceniu. Evoluţia businessului nu este însă singura care ilustrează schimbarea din comerţul modern, care a ajuns să controleze mai bine de 55% din tot comerţul cu dominantă alimentară din România, o piaţă de circa 80 miliarde de lei (18 mld. euro), potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

O altă schimbare o reprezintă urcarea la vârf a companiilor din comerţul cu amănuntul (lanţuri de hipermarketuri), în detrimentul lanţurilor cash&carry. Astfel, în anul 2005, pe podium se aflau atât Metro, cât şi Selgros, într-o perioadă în care hipermarketurile şi supermarketurile abia îşi făceau curaj să intre în România.

La acea vreme piaţa era dominată de micii chioşcari, clienţii Metro şi Selgros. La finalul anului trecut podiumul comerţului modern era condus detaşat de lanţul de hipermarketuri Kaufland, care avea afaceri estimate de ZF la 8,5 miliarde de lei, mai mari decât ale celor mai mari trei jucători din piaţă în 2005 cumulat. Germanii sunt urmaţi de Carrefour şi Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO