ZF 24

„Dacă vrei un start-up trebuie să rişti“

„Dacă vrei un start-up trebuie să rişti“

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.09.2014, 10:20 1587

Într-un mic spaţiu amenajat într-un apartament din Turda (jud. Cluj), Nicoleta Bercea, 24 de ani, realizează lumânări parfumate care ajung la târguri din toate colţurile ţării, într-o florărie, dar şi într-un magazin de cadouri.

Absolventă a unei Facultăţi de finanţe-bănci, tânăra a încercat să-şi găsească un loc de muncă şi pentru că nu a reuşit şi-a luat inima în dinţi şi a accesat fonduri nerambursabile de la stat pentru dezvoltarea unei firme de tip SRL-D. La începutul anului 2013 a pus bazele firmei Nico Handmade SRL-D, iar în luna septembrie a anului trecut a început producţia primelor lumânări.

„Am auzit de programul SRL-D şi ne-am gândit să pro­du­cem lumânări pentru că le putem vinde tot timpul anului, putem încheia contracte cu ma­gazine specializate, iar cos­turile nu sunt foarte mari“, po­ves­teşte antreprenoarea care a in­vestit peste 100.000 de lei (circa 23.000 de euro) în această afa­cere. Ea a accesat fonduri ne­ram­bursabile de până la 10.000 de euro acordate de stat tinerilor cu vârsta de până la 35 de ani, pentru dezvoltarea primei firme deţinute. Pentru restul investiţiei, Nicoleta Bercea a apelat la un credit bancar.

Totodată, ea aşteaptă să primească şi alţi 20.000 de lei neram­bursabili pe care i-a accesat prin proiectul Incuba­toa­relor tehnologice şi de afaceri. Cu aceşti bani, antreprenoarea vrea să cumpere o imprimantă specializată cu ajutorul căreia ar putea să realizeze lumânări personalizate, dar să cumpere şi matriţe noi pentru diverse modele. Tânăra spune că tot pro­fitul îl reinvesteşte în matriţe şi modele noi.

„Vrem să facem mai multe lumânări pentru copii, per­sonaje din desene animate. Vine şi Crăciunul şi trebuie să pre­gătim modele noi. Acum este «la modă» per­sona­lizarea obiec­telor, iar noi tot timpul încercăm să aducem ceva nou pe piaţă.“

Preţul unei lumânări variază între 3 lei şi 60 de lei, iar Nicoleta Bercea spune că cele mai vândute sunt cele de 10-15 lei. Totodată, lumânările cu cea mai mare cerere sunt cele în formă de îngeraşi, brioşe sau lampă. „Ne-am axat mult pe târguri, am fost la Sibiu, la Sighişoara, am vrea să venim şi la Bucureşti. După fiecare târg primim comenzi sau cel puţin aprecieri din partea celor care au văzut lumânările“, mai spune tânăra, care consideră că târgurile au reprezentat cea mai bună promovare. Proprietara Nico Handmade SRL-D are în lucru un magazin online, dar vrea să livreze produsele şi către mai multe florării sau magazine specializate.  „Sfatul meu pentru tinerii care vor să-şi deschidă o afacere este să rişte pentru că dacă nu riscă, nu câştigă. Dacă nu încerci, nu poţi să vezi dacă ar merge sau nu afacerea.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO