ZF 24

Dacia a trimis în Franţa maşini de 260 mil. € cu toate că a revenit apetitul pentru brandurile scumpe ale Renault

Dacia a trimis în Franţa maşini de 260 mil. € cu...

Autor: Bogdan Alecu

02.06.2015, 15:49 392

Dacia, cel mai cunoscut brand românesc în Europa, dă sem­ne de oboseală în princi­pala sa piaţă de export după ce revenirea încrederii în eco­nomie i-a determinat pe fran­cezi să cheltuiască mai mult pen­tru maşinile scumpe şi a redus din apetitul pentru maşinile low-cost.

Înmatriculările mărcii Dacia în Franţa au scăzut cu aproape 10% în primele cinci luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), la 44.000 de autovehicule. Astfel că vânzările în Franţa, cea mai mare piaţă de export pentru Dacia, s-au întors la nivelul atins în 2011.

Piaţa franceză este alimentată atât cu autoturismele produse la Mioveni, cât şi cu cele fabricate la Tanger (în Maroc). Pe porţile fabricii de la Mioveni ies modelele Duster, Logan şi Logan MCV, în timp ce Sandero este produs atât în România, cât şi în Maroc. În Maroc sunt produse exclusiv Lodgy şi Dokker.

Având în vedere că jumătate din aceste maşini sunt produse la Mioveni, România a exportat către Franţa maşini în valoare de 260 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de piaţă de 12.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO