Dacia, cel mai cunoscut brand românesc în Europa, dă semne de oboseală în principala sa piaţă de export după ce revenirea încrederii în economie i-a determinat pe francezi să cheltuiască mai mult pentru maşinile scumpe şi a redus din apetitul pentru maşinile low-cost.
Înmatriculările mărcii Dacia în Franţa au scăzut cu aproape 10% în primele cinci luni ale anului faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), la 44.000 de autovehicule. Astfel că vânzările în Franţa, cea mai mare piaţă de export pentru Dacia, s-au întors la nivelul atins în 2011.
Piaţa franceză este alimentată atât cu autoturismele produse la Mioveni, cât şi cu cele fabricate la Tanger (în Maroc). Pe porţile fabricii de la Mioveni ies modelele Duster, Logan şi Logan MCV, în timp ce Sandero este produs atât în România, cât şi în Maroc. În Maroc sunt produse exclusiv Lodgy şi Dokker.
Având în vedere că jumătate din aceste maşini sunt produse la Mioveni, România a exportat către Franţa maşini în valoare de 260 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de piaţă de 12.000 de euro.