În Franţa, înmatriculările Dacia au scăzut cu 4% în ianuarie faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 8.600 de autoturisme, pe o piaţă care a crescut cu 6%. De asemenea, în Germania numărul de maşini noi Dacia înregistrate a scăzut cu aproape 7%, la puţin peste 3.700 de maşini, pe o piaţă care a urcat cu 2,6%, la peste 211.000 de unităţi. O scădere puternică a punctat şi în Suedia, unde marca autohtonă a pierdut luna trecută 40% din volum, la 208 unităţi, potrivit datelor asociaţiilor auto. De asemenea, în Olanda vânzările Dacia au stagnat în ianuarie la 461 de maşini.
Un declin chiar şi de 4% în acest an pentru Dacia pe piaţa franceză reprezintă pierderea unor vânzări de aproape 5.000 de unităţi într-un an, echivalentul a 60 mil. euro, atât pentru uzina din România, cât şi pentru cea din Maroc.
Declinul înmatriculărilor Dacia pe unele dintre cele mai mari pieţe din UE vine în contextul în care ultimul model lansat în gamă este SUV-ul Duster facelift, lansat la finalul anului 2013, iar singura noutate pe acest an o reprezintă versiunile Stepway ale modelelor Lodgy şi Dokker produse în Maroc, care aduc în plus numai o serie de elemente exterioare, nu o noutate importantă. De asemenea, abia anul viitor ar putea fi lansate versiuni restilizate ale acestor două modele intrate pe piaţă în 2012, în timp ce următorul model nou ce ar putea intra în producţie la Mioveni este Logan facelift în 2017 alături de Sandero facelift, urmat de viitorul Duster în 2018.
WikiZF: Profilul companiei Dacia
Jan Ptacek, director general Renault Commercial Roumanie, compania care gestionează vânzările Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa locală, spunea în conferinţa de luna trecută în care s-au prezentat rezultatele mărcii pe 2014 că Dacia va lansa o serie de noi versiuni în acest an pentru a susţine vânzările, însă nu sunt anunţate oficial modele noi în gamă. Politica mărcii a fost încă de la început una a unei game restrânse, pentru a reduce la minim costurile.