ZF 24

De ce am introdus taxe de livrare? Iulian Stanciu, eMAG: cineva din piaţă trebuie să facă primul pas cu costurile de livrare, altfel toată piaţa merge într-o spirală în jos

Autor: Adrian Seceleanu

21.01.2020, 11:20 39174

„Noi presam - «vrem un cost bun» - pentru că dădeam totul gratuit, la care curierii spuneau: «OK, îţi dăm un cost bun, dar livrăm şi noi când putem pentru că ne presezi să nu luăm suficienţi oameni, suficiente maşini»“.

eMAG, cel mai mare retailer online de pe piaţa locală, parte a grupului Naspers din Africa de Sud, a modificat la finele anului 2019 taxele pentru livrarea produselor, care vizează chiar şi comenzile pe care clienţii aleg să le ridice din showroomurile proprii ale companiei, pentru a susţine investiţiile făcute atât de companie cât şi de firmele de curierat în creşterea calităţii serviciului, a explicat Iulian Stanciu, acţionar minoritar şi CEO al grupului, în cadrul emisiunii de business ZF Live. El a susţinut că fără aceste taxe transmise către client calitatea serviciilor la nivelul întregii pieţe ar fi scăzut.

„Am investit mult în ultimii doi ani în creşterea calităţii de livrare şi noi, şi curierii, care s-a tradus în costuri mai mari din partea noastr, dar şi a curierilor pentru că ei au luat oameni. Ne-am dat seama că a fost o spirală în jos: noi presam - «vrem un cost bun» - pentru că dădeam totul gratuit, la care curierii spuneau: «OK, îţi dăm un cost bun, dar livrăm şi noi când putem pentru că ne presezi să nu luăm suficienţi oameni, suficiente maşini»“, a afirmat Stanciu. Creşterea tarifelor sau, după caz, introducerea unora noi reprezintă o mutare sănătoasă pentru piaţă, a continuat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO