Magazinul GiftSolutions, un start-up creat în 2009, specializat în realizarea şi vânzarea de cadouri corporate online, a înregistrat în ultima lună peste 900 de comenzi, iar pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de circa 3,2 mil. euro, în creştere cu 11% faţă de anul trecut.
„Vânzările au crescut faţă de anul trecut şi am observat o dorinţă mai mare din partea clienţilor de a cumpăra cadouri într-un buget mai ridicat“, spune Andreea Raşoga, commercial manager în cadrul GiftSolutions. Compania ţinteşte în special firme cu cel puţin 50 de anagajaţi şi afaceri de peste un milion de euro, însă a semnat contracte şi cu majoritatea reţelelor de tip cash & carry şi hipermarketuri din România.
ZF a identificat trei start-up-uri axate pe distribuţia de pachete şi coşuri cadou, firme a căror poveste a fost spusă în rubrica un start-up pe zi şi a încercat să vadă unde au ajuns aceste businessuri şi cum este luna decembrie văzută de micii antreprenori conectaţi la pulsul pieţei cadourilor.
Brandul Fabulous Baskets, administrat de firma Eventit Solutions, care este specializată în realizarea şi vânzarea cadourilor, majoritatea fiind autentice româneşti, ţinteşte afaceri de circa 70.000-100.000 de euro în acest an, perioada sărbătorilor având o contribuţie decisivă la acest rezultat. „Companiile comandă în medie circa 100-200 de cadouri, dar am primit şi comenzi de circa 40.000 de euro pentru companii cu câte 200 de angajaţi. O mare parte din valoarea afacerii este generată de vânzările către companii. Aceştia sunt oamenii care au contribuit la crearea şi creşterea brandului“, spune Alina Huiban, acţionar al firmei Eventit Solutions.
Antreprenoarea a accentuat faptul că românii de orientează anul acesta mai mult pe produsele autentice româneşti, chiar dacă în trecut preferinţele erau pentru cadourile din Italia sau Franţa. „Cea mai mare parte a produselor noastre sunt româneşti. Coşurile din răchită sunt împletite manual, iar în prezent avem peste 600 de clienţi“, mai spune Alina Huiban.
Preţurile unui cadou încep de la 14 euro şi ajung la circa 160 de euro. Alina Năftănăilă, acţionar al companiei Egoodies, care are acelaşi domeniu de activitate, a primit anul acesta o comandă pentru 1.400 de cadouri, având în portofoliu pachete şi coşuri cu preţuri ce pleacă de la 25 de lei şi ajung la 500 de lei.
„Comenzile diferă în funcţie de bugetul clientului, în general companiile alocă o anumită sumă şi îşi doresc cadouri care să le reprezinte identitatea către clienţii lor“, spune Alina Năftănăilă.
Compania are clienţi atât multinaţionale, cât şi firme româneşti, dar lucrează şi cu persoane fizice. „Anul acesta am lucrat cu clienţi din industria farmaceutică, transporturi, bănci, hoteluri, dealeri auto, companii din domeniul financiar“. Ca număr de cadouri, tânără estimează să ajungă la circa 9.000 de cadouri. „În businessul de cadouri şi coşuri cadou corporate, lunile noiembrie şi decembrie sunt luni de vârf, pregătirea începe de fapt cu mult înainte, încă din vară“.