ZF 24

Deloitte: Consumatorii cheltuiesc cu aproape 30% mai mult decât anul trecut pentru servicii de streaming video la cerere, dar toleranţa lor la creşterile de preţuri se apropie de limită

Deloitte: Consumatorii cheltuiesc cu aproape 30% mai mult...

Autor: Roxana Rosu

12.06.2024, 12:05 83

Consumatorii cheltuiesc cu aproape 30% mai mult decât anul trecut pentru servicii de streaming video la cerere, la nivel global, dar toleranţa lor la creşterile de preţuri se apropie de limită, arată un studiu realizat de Deloitte.

Astfel, preturile au urcat în medie de la 48 USD la 61 USD, sumă care acoperă în medie patru abonamente.

Costurile lunare variază puternic de la o generaţie la alta, Millennials având abonamente în valoare de 67 USD, similar cu generaţiile Z (63 USD) şi X (62 USD), în timp ce Boomers (53 USD) se află la capătul opus.

Însă toleranţa consumatorilor la creşterile de preţuri pare să se apropie de limită, aproape jumătate (48%) dintre participanţii la studiu declarând că şi-ar anula abonamentul la serviciul lor preferat de streaming video dacă preţurile lunare ar creşte cu încă 5 USD. De altfel, preţul este în continuare factorul principal în decizia de a achiziţiona un abonament SVOD, iar 36% dintre cei chestionaţi spun că conţinutul disponibil pe platformele de streaming video nu merită preţul.

În acest context, versiunile de abonamente cu reclame, care sunt mai ieftine, atrag mai multe gospodării (46% se abonează la cel puţin o astfel de versiune).

Rata medie de anulare a abonamentelor a scăzut uşor la 40%, de la 44% anul trecut, deşi rămâne considerabil mai mare printre consumatorii mai tineri - 54% în cazul Millennials şi 52% în cazul Gen Z.

Canalele de socializare nu reprezintă doar un concurent tot mai puternic pentru furnizorii de servicii SVOD, ele au şi o influenţă puternică asupra aşteptărilor consumatorilor de la mass-media digitale şi de la formele de divertisment pe care le aleg. Astfel, aproape jumătate dintre participanţii la studiu ar petrece mai mult timp pe platformele de streaming video dacă ar găsi mai uşor conţinut, iar mai mult 50% dintre cei cu vârsta sub 41 de ani consideră platformele de socializare le oferă recomandări mai bune pentru conţinutul pe care să îl vizioneze decât platformele de streaming video, pentru că recomandările făcute de social media sunt bazate pe analiza datelor şi pe algoritmii de folosire.

De asemenea, 47% dintre reprezentanţii Gen Z şi o treime dintre Millennials spun că forma lor preferată de conţinut video este cel generat de utilizatori (user-generated content - UGC), cum ar fi videoclipurile de pe reţelele sociale şi transmisiunile live pe aceste platforme, precum şi conţinutul distribuit de creatori online în care au încredere.

„Studiul arată că serviciile de video streaming însă se resimt din cauza costurilor ridicate, a ratei relativ mari de anulare a abonamentelor şi a concurenţei din partea platformelor de socializare şi a jocurilor. Costurile unei companii care oferă servicii de video streaming pentru a atrage abonaţii sunt ridicate, iar cele de reatragere a clienţilor care au renunţat la abonament pot fi şi mai mari, astfel încât soluţia este să se concentreze pe retenţie. Acest obiectiv ar putea fi atins prin oferirea de mai multă interacţiune şi de experienţe personalizate, prin extinderea prezenţei şi influenţei lor pe platformele de jocuri şi, în special, pe reţelele sociale. Dezvoltarea aşa-numitei «economii a creatorilor de conţinut online» (creator economy) şi fuziunea divertismentului cu platformele de socializare remodelează industria de profil şi, deşi social media concurează cu companiile de media şi de divertisment pentru atragerea audienţei, ele pot fi văzute şi ca nişte canale prin care acestea se pot promova”, a declarat Andrei Ionescu, Consulting Market Leader, Deloitte România, şi liderul industriei de tehnologie, media şi telecomunicaţii.

Raportul Deloitte Digital Media Trends 2024 a fost realizat în rândul a peste 3.500 de consumatori din SUA, cu vârste de la 14 ani în sus.