ZF 24

Deutsche Telekom anunţă venituri de 261 mil. euro în trim. 1 din România, în creştere cu 7,4%. EBITDA a avansat cu 5% la 66 mil. euro

Deutsche Telekom anunţă venituri de 261 mil. euro în...

Autor: Adrian Seceleanu

08.05.2014, 09:38 519

Cosmote şi Romtelecom, companiile controlate de grupul german Deutsche Telekom în România prin grupul elen OTE, au înregistrat în primul trimestru din acest an venituri de 261 mil. euro, în creştere cu 7,4% şi un profit operaţional (EBITDA) de 66 mil. euro, în creştere cu 4,8%, potrivit datelor comunicate de gigantul european.

Veniturile generate de afacerile din telecomunicaţiile fixe din România au fost de 157 mil. euro, în creştere cu 8,3%, iar cele din comunicaţiile mobile au fost de 118 mil. euro, în creştere cu 9,3%, conform sursei citate.

Profitul operaţional din liniile fixe a fost de 39 mil. euro, în stagnare, iar cel din comunicaţiile mobile de 26 mil. euro, mai mare cu 8,3% faţă de anul precedent.

Investiţiile realizate de Cosmote şi Romtelecom în primul trimestru s-au ridicat la 40 mil. euro, în creştere cu 8% faţă de anul precedent, din care liniile fixe au atras 24 mil. euro iar cele mobile 16 mil. euro.

La finele lunii martie, Romtelecom avea 1,2 milioane de clienţi pentru serviciile de internet prin linii fixe, în creştere cu 5,1%, şi 2,341 mil. linii de telefonie fixă, o scădere de 2,8% faţă de anul precedent.

Numărul de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă era de 6,080 milioane, aproape egal cu cel din anul precedent.

Pentru prima oară DT a dezvăluit şi care este raportul exact între clienţii cu abonament şi cei cu cartele preplătite de la Cosmote: 1,611 milioane de clienţi au abonament (o creştere de 1,3% faţă de martie 2013) iar cei cu cartele - 4,469 milioane (o scădere de 2,1%).

Venitul mediu lunar pe utilizator al Cosmote România a stagnat la 5 euro, cel obţinut de la abonaţi fiind de 11 euro, iar cel de la utilizatorii de cartele de 3 euro, conform documentului. Procentul veniturilor non-voce de la clienţii de comunicaţii mobile era de 19% în trimestrul 1 din acest an, faţă de 15% în aceeaşi perioadă din anul precedent.

Numărul de clienţi pentru serviciile de televiziune a ajuns la aproape 1,4 milioane, o creştere de 7,3% faţă de anul precedent, conform raportului.

Grupul elen OTE urmează să ofere detalii suplimentare despre rezultatele înregistrate pe piaţa din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO