ZF 24

Dezbaterea HR Insider din noiembrie: Ce sfaturi au oamenii de HR pentru managerii care îşi caută job: Vindeţi beneficii concrete şi nu vă supralicitaţi!

Foto Silviu Matei

Foto Silviu Matei

Autor: Corina Mirea

28.10.2013, 00:05 425

Oferiţi doar informaţii relevante pentru jobul la care aplicaţi, nu vă asumaţi roluri şi responsabilităţi pe care nu le puteţi respecta şi vindeţi, „în cifre“, competenţele pe care le deţineţi şi valoarea adăugată pe care o puteţi oferi companiei – acestea sunt câteva dintre sfaturile pe care directorii de HR şi recruiterii le au pentru managerii care îşi doresc un nou loc de muncă.

„Ce aşteptări au directorii de HR de la managerii care vor să îşi schimbe locul de muncă şi cum ar trebui să se prezinte candidaţii la interviu?“ este tema celei de-a şaptea ediţii a dezbaterii lunare HR Insider, care va fi organizată pe 14 noiembrie de ZF Corporate, serviciul online specializat de ştiri cu plată al ZF.

„Perioada de dezvoltare accelerată de dinainte de 2008 a generat o nevoie acută de manageri, care erau de multe ori promovaţi din rândul specialiştilor, fără însă a avea competenţe sau experienţă în coordonarea echipelor. Practica a dovedit însă că nu este obligatoriu ca un bun specialist să fie şi un bun manager. Prin urmare, managerii care vin la interviuri trebuie să conştientizeze nivelul la care se află în carieră şi să nu-şi asume roluri sau responsabilităţi prea mari, care ulterior ar putea să-i conducă la eşec şi să-i demotiveze“, spun reprezentan­ţii distribuitorului de medicamente de pe plan local Farmexim, care are aproape 700 de angajaţi. Această nevoie acută a companiilor de a recruta oameni, indiferent de competenţele lor de leadership, pentru poziţiile de management i-a făcut pe unii angajaţi să se supraliciteze şi să considere că o funcţie de management deţinută într-o companie îi califică automat pentru o astfel de poziţie într-o altă organizaţie. „Trebuie să recunoaştem că am întâlnit de-a lungul timpului şi persoane uşor blazate, care considerau că pot obţine rolul respectiv doar pentru că îl ocupaseră într-o altă companie. Sunt şi candidaţi  interesaţi mai ales de pachetul salarial şi de beneficii şi mai puţin curioşi să înţeleagă particularităţi ce ţin de companie sau de proiect. Oricine şi-ar dori angajaţi care să ştie detalii despre compania pentru care au aplicat, să înţeleagă businessul acesteia, să fie atras de tehnologiile folosite şi chiar să respecte o anumită conduită la nivel de vestimentaţie şi discurs“, explică Dana Meleghi, head of recruitment în cadrul dezvoltatorului de software Luxoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO