ZF 24

Din 2007, criza a şters 40% din afacerile nemţilor de la Metro Cash&Carry

Foto: Adrian Stoicoviciu

Foto: Adrian Stoicoviciu

Autor: Cristina Roşca

06.08.2014, 00:07 1080

Metro Cash&Carry România, compania care oprează 26 de magazine cu acelaşi nume şi şase Metro Punct, a terminat anul trecut cu afaceri de 1,07 mld. euro, în scădere cu  peste 5% faţă de 2012 şi cu aproape 40% mai mici decât în 2007, cel mai bun an pentru companie.

Astfel, businessul lanţului de magazine controlat de grupul german Metro şi de omul de afaceri român Ion Ţiriac a scăzut cu peste 650 mil. euro în perioada 2007-2013, iar reţeaua se află acum la un pas de a ieşi din clubul miliardarilor în euro, club în care a intrat în 2004. Metro Cash&Carry a intrat pe piaţa locală în 1996 şi a ocupat primul loc în topul celor mai importanţi jucători din comerţul local timp de 15 ani consecutivi, până în 2011, când reţeaua a fost depăşită de Kaufland. Acum germanii au mai coborât o poziţie, fiind depăşiţi şi de Carrefour.

WikiZF: Profilul companiei Metro Cash&Carry România

Spre deosebire de lanţurile de retail care se adresează clien­tului final, Metro Cash&Carry are clienţi micii comercianţi şi jucătorii din HoReCa. Numărul acestora a scăzut puternic în ultimii ani din cauza crizei şi a expansiunii agresive a lanţurilor de hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre dezvoltarea afacerii Metro în România

-  evoluţia veniturilor şi a profitului din 2008 în prezent 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO