ZF 24

Dinu Bumbăcea, KPMG: Există o aşteptare din ce în ce mai mare a publicului în privinţa furnizării de servicii administrative de calitate în schimbul contribuţiilor, aceasta fiind singura măsură a randamentului ‚investiţiei’ lui

Dinu Bumbăcea, KPMG: Există o aşteptare din ce în ce...

Autor: Roxana Rosu

11.05.2017, 11:54 148

Eficienţa administraţiei publice poate creşte prin implementarea unor centre de servicii  partajate, aşa cum au testat cu succes unele administraţii europene, succesul unor astfel de structuri bazându-se într-o măsură foarte mare pe standardizarea proceselor şi a platformelor tehnologice, sunt concluziile celei mai recente analize a KPMG România, „Viitorul unui guvern agil”.

„Guvernele nu au acţionari, ci mai degrabă un grup de părţi interesate mai numeros decât orice companie privată – întreaga populaţie a unei ţări. În plus, guvernul deţine un «monopol» asupra majorităţii serviciilor oferite, cu excepţia sistemului de sănătate şi a celui de învăţământ, iar o abordare centrată pe nevoile clienţilor nu a fost niciodată o trăsătură a operatorilor monopolişti. Există o aşteptare din ce în ce mai mare a publicului în ceea ce priveşte furnizarea de servicii de calitate în schimbul contribuţiilor plătite, aceasta fiind singura măsură a randamentului ‚investiţiei’ lor.”, spune Dinu Bumbăcea, Partener Consultanţă în Afaceri, KPMG România.

Aplicarea indicatorilor de performanţă specifici sectorului privat în activitatea guvernelor este o schimbare profundă pentru aceste instituţii percepute ca fiind administratori ineficienţi, aşa cum relevă inclusiv studii oficiale realizate de organizaţii internaţionale precum OECD sau Banca Mondială.

Contextul actual este favorabil unei schimbări de anvergură cu atât mai mult cu cât există o aşteptare din ce în ce mai mare a publicului cu privire la acest subiect.

”Pentru a satisface cerinţele diversificate ale populaţiei, guvernele trebuie să aibă sistemele şi procesele potrivite, operate de angajaţii potriviţi. Un prim pas necesar include implementarea unor sisteme robuste, integrate, şi a unor procese eficiente, cele din urmă putând fi realizate prin implementarea unor centre de servicii  partajate aşa cum au testat cu succes unele administraţii europene”, spun reprezentanţii KPMG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO