ZF 24

Distribuitorul Vitacom Electronics: Au crescut comenzile online pentru produsele de conectică şi electronice pentru acasă, dar per total se resimte impactul crizei

Aviva Vita, director de marketing şi PR în cadrul Vitacom Electronics

Aviva Vita, director de marketing şi PR în cadrul Vitacom Electronics

Autor: Ioana Niţă

30.03.2020, 22:53 576

Importatorul şi distribuitorul de produse electronice Vitacom Electronics din Cluj-Napoca, prezent şi în mediul offline şi online cu propriile magazine, a înregistrat în ultimele trei săptămâni, de când s-a declanşat criza cauzată de răspândirea noului tip de coronavirus pe plan local şi european, o creştere a comenzilor online, în special pentru produsele de conectică şi electronice, în condiţiile în care majoritatea populaţiei este nevoită să stea şi să munceasă de acasă.

“Categoriile care au înregistrat cea mai bună creştere în această perioadă sunt cele utile în izolare acasă. Astfel, cel mai bine au fost vândute produse din categoria cabluri si conectica, produse IT&C, electrice, produse audio&video (precum căşti, webcam, proiectoare led etc), acumulatori, baterii, produse pentru casa (de exemplu, accesorii de bucătărie) şi timp liber, dar şi cele de îngrijire personală”, a declarat pentru ZF Aviva Vita, director de marketing şi PR în cadrul Vitacom Electronics.

În medie, valoarea unei comenzi realizată în ultimele trei săptămâni pe Vitacom.ro, s-a situat între 100-150 lei, aceasta fiind în scădere faţă de lunile ianuarie şi februarie 2020.

“În martie 2020 valoarea unui coş mediu a scăzut cu aproximativ 5% faţă de ianuarie 2020, iar comparativ cu februarie 2020 valoarea a scăzut cu aproximativ 22%”, a punctat ea.

Vitacom a resimţit efectele crizei coronavirus şi în mediul offline, cu toate că nu a închis cele şapte magazine fizice din oraşele Iaşi, Bucureşti, Cluj-Napoca, Arad, Sibiu, Braşov, Timişoara.

“Magazinele nu au fost închise în această perioadă, însă operează după un program nou, adaptat situaţiei curente. Astfel, în martie 2020 faţă de ianuarie 2020 vânzările au scăzut cu aproximativ 25%, iar în martie faţă de februarie 2020 scăderea este de 19%”, a precizat Aviva Vita, adăugând însă că faţă de luna martie a anului trecut vânzările offline s-au menţinut aproximativ la acelaşi nivel, cu o scădere de doar 2%.

Totodată, compania a înregistrat o cerere mai scăzută şi din partea clienţilor B2B, care fac aprovizionări cu o frecvenţă mai redusă decât în lunile anterioare. De asemenea, impactul crizei coronavirus s-a resimţit şi la nivelul vânzările pentru export, prin prisma situaţiei de criză din multe ţări europene.

În prezent, în portofoliul Vitacom se găsesc peste 15.000 de articole. Compania, înfiintaţă în 1991, este distribuitor pentru branduri precum GP Batteries, Nedis, Maxell, Fixpoint, ProsKit, NGS, Trevi, Intellinet, Powerwalker sau G3Ferrari, dar deţine şi două branduri proprii, Well şi Chrome. Produsele sub brandurile proprii sunt aduse din Asia, în principal din China şi Taiwan, iar pentru o parte din brandurile din portofoliu Vitacom face exporturi în ţările din estul Europei, dar şi pe pieţe vest-europene.

Pentru anul acesta, Vitacom îşi bugetase o cifră de afaceri de peste 60 milioane lei, cu 5-7% mai mare decât în 2019, însă cel mai probabil îşi va ajusta ţinta în funcţie de dimensiunea şi durata crizei.

„Sunt preconizate efecte puternice pe toate planurile, însă determinantă va fi durata acestei crize. Cu cât va dura mai mult, cu atât economia îşi va reveni mai greu. Depinde de fiecare dintre noi şi de conduita pe care o avem în acest moment, astfel încât să depăşim cu bine aceste săptămâni”, a subliniat Aviva Vita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO