ZF 24

Doi antreprenori din Timişoara fac un milion de euro cu trei centre de fitness. „Ce ne-a legat încă de la început a fost sportul"

Cosmin Şorban (stg.) a studiat mecanică în facultate, la Timişoara, în timp ce RÂzvan Irimescu (dr.) a absolvit Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară

Cosmin Şorban (stg.) a studiat mecanică în facultate, la Timişoara, în timp ce RÂzvan Irimescu (dr.) a absolvit Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară

Autor: Corina Mirea

01.05.2016, 09:00 10697

Răzvan Irimescu şi Cosmin Şorban şi-au făcut debutul împreună pe piaţa locală de fitness în 2011. Cu un buget de investiţii de 600.000 de euro şi o echipă de aproximativ 12 oameni, cei doi antreprenori au deschis primul centru de fitness Smartfit din Timişoara. Anul trecut, businessul creat de ei a atins un milion de euro, iar recent brandul a intrat şi în mallul Shopping City Timişoara, deschis de sud-africanii de la NEPI la finalul lunii martie.

„Începutul poveştii Smartfit are în spate o decizie luată în mod spontan, deoarece în decembrie 2011 nu eram foarte conştienţi de valoarea investiţiei noastre, ci doar ştiam cum vrem să arate proiectul. Primul studio (centru de fitness – n. red.) a avut iniţial o suprafaţă de până în 1.000 de metri pătraţi, iar în scurt timp am decis extinderea acestuia cu încă 500 de metri pătraţi. Smartfit este prezent în trei locuri din oraş, este un brand timişorean pentru timişoreni“, a spus Cosmin Şorban pentru ZF.

Suprafaţa centrului de fitness din Shopping City Timişoara este de 2.100 de metri pătraţi, unde Smartfit oferă servicii de fitness, aerobic, cycling, dar şi de wellness. Smartft Studio 3, aşa cum este denumit centrul, reprezintă primul pas făcut de antreprenori într-un spaţiu comercial din Timişoara şi intră astfel pe un segment pe care World Class, liderul pieţei de fitness din România, era deja prezent cu un centru, în cadrul Iulius Mall (al antreprenorului Iulian Dascălu). În coasta World Class stă însă primul studio Smartfit, amplasat pe Bulevardul Cetăţii din Timişoara, în apropiere de Iulius Mall.

Cei doi antreprenori din Timişoara au pornit la drum legaţi de pasiunea pentru sport, mai exact, pentru motocross, fără ca „istoricul“ educaţional să îi ghideze în mod special către un business în fitness. Răzvan Irimescu a absolvit Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, iar Cosmin Şorban a studiat mecanică în facultate, tot la Timişoara.

„Ce ne-a legat încă de la început a fost sportul. Amândoi practicăm motocross-ul şi se pare că reuşitele de la competiţiile la care am participat s-au răsfrânt şi asupra afacerii începute împreună. Eu aveam experinţă dobândită în urma deschiderii şi administrării unui lanţ de săli de fitness în oraş, iar Cosmin, venind dintr-un alt domeniu, a căutat să investească într-un business care se adresează în mod direct oamenilor şi promovării unui stil sănătos de viaţă“, a explicat Răzvan Irimescu.

În prezent, Smartfit are o cifră de afaceri de 4,7 milioane de lei (peste 1 mil. euro) înregistrată în 2015, în condiţiile în care, în anul precedent avea afaceri de aproape 2 milioane de lei şi o echipă de 60 de persoane (angajaţi şi colaboratori).

Cei doi antreprenori susţin că extinderea  brandului Smartfit nu se opreşte nicidecum la cele trei centre de fitness în Timişoara, ei având deja pe listă alte câteva noi zone pentru deschiderea altor săli la ei „acasă“. Motivul, susţine Cosmin Şorban, este dinamica pieţei timişorene de fitness, dar şi interesul tot mai mare al românilor pentru activităţile sportive. Totuşi, creatorii Smartfit se pregătesc să atace şi un alt mare oraş şi se gândesc şi la intrarea pe piaţa bucureşteană, pe care o consideră în prezent ca fiind „marea provocare“.

„Chiar în acest an avem în proiect extinderea spre un alt mare oraş şi avem mai multe propuneri pentru deschiderea de spaţii în Capitală. Ne interesează zona de vest, dar suntem interesaţi şi de Bucureşti“, a mai precizat Răzvan Irimescu. El nu a oferit detalii despre oraşul în care Smartfit se va extinde.

De-a lungul timpului, cei doi antreprenori au primit mai multe propuneri de a face un exit din businessul Smartfit, însă deocamdată ei spun că se concentrează pe dezvoltarea brandului pe care l-au creat.

„În Smartfit am investit foarte mult suflet, este parte din noi, însă, la urma urmei, este o afacere. Aşadar, putem lua în considerare şi acest aspect, al exit-ului. Vom lua o decizie, când va fi cazul, în funcţie de ofertele primite“, a adăugat Irimescu.

În prezent, cel mai mare centru de fitness al antreprenorilor timişoreni este Smartfit 2, care are 3.000 de metri pătraţi, situat în apropierea zonei industriale a Timişoarei.

Răzvan Irimescu şi Cosmin Şorban lucrează în prezent şi la proiecte care merg „mână în mână“ cu businessul de fitness pe care l-au pus pe picioare acum mai bine de patru ani. Cei doi au un proiect educaţional de fitness şi aerobic  - Smartfit Academy – şi campionatul naţional Ultimate Smartfit Challenge, care a fost lansat prima dată în 2014 pentru membri reţelei Smartfit şi la care acum pot participa şi alţi sportivi din România, dar şi din alte ţări.

Smartfit activează pe o piaţă a centrelor de fitness care în anul 2014 se situa la valoarea de 143 de milioane de lei, în creştere de opt ori faţă de anul 2008, conform celor mai recente date de la Ministerul de Finanţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO