ZF 24

Doi economişti şi un inginer vor un milion de euro din distribuţia de miere şi zahăr în hoteluri şi restaurante

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.03.2015, 19:00 2952

Răzvan Stanciu, 36 de ani, Iulian Haimana, 30 de ani şi Tiberiu Marcu, 34 de ani, au investit 50.000 de euro într-o afacere care li­vrează miere am­ba­lată şi alte pro­duse pentru ho­te­luri şi restaurante şi au ajuns să aibă 100 de clienţi la un an de la deschiderea bu­sinessului Sweet Moment din Bucureşti.

„Toţi trei cochetam de mult timp cu ideea pornirii unei afaceri pe cont pro­priu, iar datorită unor împrejurări con­junc­turale am aflat că piaţa de miere la plic pentru HoReCa (hoteluri, restau­rante – n. red.) nu este foarte bine aco­pe­rită sau cel puţin nu aşa cum consi­deram noi că ar trebui. Am început prin a colabora cu un ambalator, dar datorită viziunii diferite asupra modului în care ar trebui serviţi clienţii am luat decizia de a începe producţia pe cont pro­priu”, po­vesteşte Răzvan Stanciu, care con­duce compania Tri Grup Intl (cea care operează marca Sweet Mo­ment) din poziţia de general manager.

El este de profesie economist, are ex­perienţă în domeniul bancar, ocupând mai multe funcţii printre care şi cea de di­rector de sucursală, potrivit propriilor informaţii.

Printre clienţii firmei se află lanţuri de restaurante precum La Plăcinte, Osho sau Brioche Dorée.

De vânzări se ocupă în firmă Iulian Haimana, de profesie economist, care are de altfel experienţă în vânzări şi în do­meniul financiar. Tiberiu Marcu, in­giner de profesie şi cu o experienţă de mai mulţi ani în telecomunicaţii, ad­mi­nis­­trează producţia.

Fima comercializează miere amba­la­tă, zahăr ambalat la plic, şerveţele, ceaiuri, un sortiment de băuturi răco­ri­toa­re pe bază de aloe vera şi seturi de oli­viere cu ulei de măsline, respectiv oţet balsamic.

Cei trei antreprenori se ocupă strict de ambalare şi colaborează cu doi furnizori pentru miere, care asigură firmei un flux constant de materie primă pe toată durata anului.

„Compania noastră se ocupă strict cu ambalarea mierii. Producţia de miere este o altă afacere, care necesită atât in­ves­tiţii cât şi o cantitate importantă de know-how, fiind de asemenea şi mare con­sumatoare de timp. În plus, canti­tă­ţile de miere ambalate lunar sunt destul de mari şi sunt greu de acoperit de către un mic producător”, precizează antre­pre­norii.

Investiţia totală în această afacere se ridică la 50.000 de euro şi include echipamentele necesare procesului de producţie până la clădirea în care compania îşi desfăşoară activitatea.

Deocamdată, în acest business lucrează doar cei trei, însă pe viitor aceştia nu exclud angajarea altor oameni. În prezent, Tri Grup Intl are aproximativ 100 de clienţi şi proprietarii estimează ca numărul acestora să crească cu 50% până la finalul anului.  „Datorită creşterii rapide a bazei de clienţi, probabil ca pe parcursul acestui an vom începe să angajăm personal pentru activităţile de producţie şi livrări”.

Cei trei tineri estimează ca până la finalul acestui an vor ajunge la vânzări de peste 100.000 de euro şi spun că vor să diversifice permanent gama de produse. „Estimăm că în cinci ani vom ajunge la o cifră de afaceri anuală de 800.000 – 1.000.000 euro”.

În prezent, pe primul loc între domeniile unde compania livrează produsele se află restaurantele, pe locul doi distribuitorii, pe locul trei cafenele/ceainării, iar pe locul patru se află hotelurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO