Răzvan Stanciu, 36 de ani, Iulian Haimana, 30 de ani şi Tiberiu Marcu, 34 de ani, au investit 50.000 de euro într-o afacere care livrează miere ambalată şi alte produse pentru hoteluri şi restaurante şi au ajuns să aibă 100 de clienţi la un an de la deschiderea businessului Sweet Moment din Bucureşti.
„Toţi trei cochetam de mult timp cu ideea pornirii unei afaceri pe cont propriu, iar datorită unor împrejurări conjuncturale am aflat că piaţa de miere la plic pentru HoReCa (hoteluri, restaurante – n. red.) nu este foarte bine acoperită sau cel puţin nu aşa cum consideram noi că ar trebui. Am început prin a colabora cu un ambalator, dar datorită viziunii diferite asupra modului în care ar trebui serviţi clienţii am luat decizia de a începe producţia pe cont propriu”, povesteşte Răzvan Stanciu, care conduce compania Tri Grup Intl (cea care operează marca Sweet Moment) din poziţia de general manager.
El este de profesie economist, are experienţă în domeniul bancar, ocupând mai multe funcţii printre care şi cea de director de sucursală, potrivit propriilor informaţii.
Printre clienţii firmei se află lanţuri de restaurante precum La Plăcinte, Osho sau Brioche Dorée.
De vânzări se ocupă în firmă Iulian Haimana, de profesie economist, care are de altfel experienţă în vânzări şi în domeniul financiar. Tiberiu Marcu, inginer de profesie şi cu o experienţă de mai mulţi ani în telecomunicaţii, administrează producţia.
Fima comercializează miere ambalată, zahăr ambalat la plic, şerveţele, ceaiuri, un sortiment de băuturi răcoritoare pe bază de aloe vera şi seturi de oliviere cu ulei de măsline, respectiv oţet balsamic.
Cei trei antreprenori se ocupă strict de ambalare şi colaborează cu doi furnizori pentru miere, care asigură firmei un flux constant de materie primă pe toată durata anului.
„Compania noastră se ocupă strict cu ambalarea mierii. Producţia de miere este o altă afacere, care necesită atât investiţii cât şi o cantitate importantă de know-how, fiind de asemenea şi mare consumatoare de timp. În plus, cantităţile de miere ambalate lunar sunt destul de mari şi sunt greu de acoperit de către un mic producător”, precizează antreprenorii.
Investiţia totală în această afacere se ridică la 50.000 de euro şi include echipamentele necesare procesului de producţie până la clădirea în care compania îşi desfăşoară activitatea.
Deocamdată, în acest business lucrează doar cei trei, însă pe viitor aceştia nu exclud angajarea altor oameni. În prezent, Tri Grup Intl are aproximativ 100 de clienţi şi proprietarii estimează ca numărul acestora să crească cu 50% până la finalul anului. „Datorită creşterii rapide a bazei de clienţi, probabil ca pe parcursul acestui an vom începe să angajăm personal pentru activităţile de producţie şi livrări”.
Cei trei tineri estimează ca până la finalul acestui an vor ajunge la vânzări de peste 100.000 de euro şi spun că vor să diversifice permanent gama de produse. „Estimăm că în cinci ani vom ajunge la o cifră de afaceri anuală de 800.000 – 1.000.000 euro”.
În prezent, pe primul loc între domeniile unde compania livrează produsele se află restaurantele, pe locul doi distribuitorii, pe locul trei cafenele/ceainării, iar pe locul patru se află hotelurile.