ZF 24

Două antreprenoare au pariat 10.000 de euro pe un atelier de confecţii pentru copii, iar anul viitor vor să-şi ducă produsele la export

Cel mai bine vândut produs sunt pantalonii, fabricaţi 100% din bumbac organic, care costă între 39 şi 49 de lei perechea.

Cel mai bine vândut produs sunt pantalonii, fabricaţi 100% din bumbac organic, care costă între 39 şi 49 de lei perechea.

Autor: Corina Mirea

11.10.2014, 19:20 7991

Mihaela Bogiu, o absolventă de studii juridice şi Anca Fâciu, de profesie jurnalistă, amândouă cu ex­pe­rienţă în antre­pre­noriat, fiecare fiind par­teneră în busi­nessuri din domeniul online, au decis anul trecut să parieze împreună pe o nouă afacere – o mică fabrică de textile pentru copii.

Au investit iniţial 10.000 de euro pentru a deschide un atelier în Vălenii de Munte, judeţul Prahova, unde trei angajate ajută la realizarea chiar şi a peste 9.000 de articole la fiecare început de sezon.

„Povestea Funkykids a început atunci când, împreună cu Mihaela, ambele fiind mămici de puţin timp, purtam o discuţie despre faptul că ne-am dori să ne îmbrăcăm micuţii în haine «cool», cu un design îndrăzneţ, dar confortabile, de calitate, fără a fi costisitoare. Neavând acces la astfel de produse în România, iar cele din restul ţărilor fiind destul de scumpe, am zis că este o oportunitate de business bună pentru noi“, spune Anca Fâciu.

Cele două antreprenoare, care deţin în prezent şi un depozit în Bucureşti, au început businessul cu un mic atelier de creaţie şi producţie la jumătatea anului trecut şi se bazau pe ajutorul unei singure croitorese, iar hainele pentru copii le vindeau exclusiv prin intermediul magazinului propriu online, realizând produse doar pe comandă. Ulterior, Funkykids a început să primească cereri de comercializare a produselor din partea altor magazine online, dar şi fizice, astfel încât micul atelier a început să producă tot mai mult pentru a putea avea stoc, iar în prezent realizează în jur de 9.000 de piese vestimentare la fiecare început de sezon.

Dacă iniţial cele două se gândeau să extindă atelierul cu timpul, imediat ce comenzile au început să crească ele au renunţat la această idee şi au început să colaboreze cu mai multe fabrici de confecţii de textile din ţară, să producă în regim de outsourcing, iar pe viitor vor ca Funkykids să rămână strict atelier de creaţie pentru a eficientiza businessul.

„Începutul a durat cam nouă luni, timp în care nu am avut prea mult succes, am făcut şi greşeli din care am învăţat şi asta pentru că nu reuşisem să definitivăm o relaţie cu furnizorii şi să conturăm identitatea brandului. Din luna aprilie a acestui an însă, odată cu lansarea colecţiei de primă­vară/vară, totul s-a schimbat. Până în luna august am avut vânzări de aproximativ 25.000 de euro, bani pe care i-am investit în dezvoltarea afacerii“, explică Anca Fâciu.

În prezent, materialele provin de la producători de textile de pe piaţa din Europa şi vin cu certificări. De altfel, bumbacul achiziţionat de cele două antreprenoare este organic.

Cea mai mare parte a investiţiei iniţiale a fost cheltuită pe materiale, accesorii, dar şi maşini de cusut al căror preţ poate varia între 1.000 - 1.500 de euro şi 5.000 de euro, în funcţie de cât de nouă este şi de tehnologia de care dispune.

Cel mai bine vândut produs sunt p%antalonii, fabricaţi 100 din bumbac organic, care costă între 39 şi 49 de lei/perechea. Preţul unui body pentru copii porneşte de la 27 de lei, un tricou cu mâneci lungi este aproximativ 60 de lei, iar o rochie/fustă este circa 70 de lei.

În general, clienţii cumpără de 300 de lei din magazinul online Funkykids, iar retailerii dau comenzi medii de 4.000 de lei.

„Ne-am pus problema deschiderii unui magazin fizic, însă credem că ar trebui să mai creştem brandul până să facem acest pas. Am amplasat de curând un raft personalizat Funkykids.ro în cadrul magazinului Switch Shop din incinta Club Fabrica din Centrul Vechi, iar hainele mai sunt prezente şi în showroomul celor de la Pantofiori Veseli din zona Baba Novac. În plus, în această lună vom mai amplasa un stand personalizat într-un magazin cu haine pentru copii din Auchan Titan“, spune Mihaela Bogiu.

Până la finalul anului, după lansarea colecţiei de toamnă/iarnă, Mihaela Bogiu şi Anca Fâciu se aşteaptă să îşi dubleze vânzările obţinute pe perioada de primăvară/vară. Mai mult, de anul viitor vor să şi exporte produsele Funkykids, astfel că vor participa la târguri internaţionale de profil, primul pe listă fiind în luna februarie la Londra.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO