ZF 24

Două titluri consecutive, reţeta succesului financiar din Ghencea

Autor: Florin Marian

19.07.2014, 16:36 101

Steaua domină fotbalul românesc de doi ani, timp în care a câştigat două titluri în Liga 1 şi a participat în grupele Ligii Europa şi ale Ligii Campionilor. Performanţele realizate în „era Reghecampf“ au atras parteneri economici numeroşi pentru formaţia din Ghencea. Steaua beneficiază în acest sezon de cei mai mulţi sponsori din istorie. Nu mai puţin de 17 firme sprijină echipa lui Gigi Becali, cea mai mare contribuţie din punct de vedere financiar avându-o CityInsurance şi Nike, scrie ProSport.

Ambii parteneri au semnat câte un contract în valoare de 500.000 de euro cu Steaua. CityInsurance a încheiat înţelegerea anul trecut, coincidenţă sau nu, după ce patronul Gigi Becali a fost condamnat la închisoare, ceea ce a însemnat dispariţia acestuia din spaţiul public. Precizarea e importantă pentru că vreme de patru ani, până la condamnarea lui Becali, Steaua nu a mai avut un sponsor principal care să fie inscripţionat pe piept. Fie pentru că patronul a solicitat cel puţin un milion de euro pe sezon, fie pentru că brandurile nu voiau să îşi asocieze imaginea cu o echipă implicată mereu în scandaluri şi care nu mai realiza performanţe notabile, cert este că CityInsurance a venit la Steaua după evenimentul semnalat mai sus.

În urmă cu patru sezoane, Steaua a avut drept sponsor principal firma Sportingbet, care oferea 750.000 de euro pe an, iar înainte de casa de pariuri, pe tricourile roş-albastre era inscripţionat numele Citibank, companie care a virat în conturile Stelei şi cea mai importantă sumă de bani dintr-un sezon, 1,5 milioane de euro. RAFO a fost însă primul sponsor important din „era Becali“, iar contractul era cifrat, în 2006, la aproape un milion de euro pe an.

Citiţi mai multe despre reţeta succesului financiar din Ghencea pe www.prosport.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO