ZF 24

DPD România: Plăţile în numerar la livrare şi-au redus ponderea la 70% faţă de 90% în anii trecuţi

DPD România: Plăţile în numerar la livrare şi-au...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.10.2017, 15:32 292

Plăţile în numerar la livrare au avut anul acesta o pondere de 70% în totalul expediţiilor DPD România către clienţii magazinelor online. Prin comparaţie, anii trecuţi aportul rambursului cash la livrare pe volumele e-commerce era de 90% şi este aşteptat ca ponderea să scadă în continuare.

Datele furnizate de companie arată că plăţile cu cardul sunt făcute, cu precădere, de tineri cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani, din mediul urban, cu studii superioare, venituri medii spre mari şi experienţă în cumpărăturile online.

„Dacă anii trecuţi spuneam că peste 90% dintre produsele achiziţionate de la retaileri online erau plătite cu numerar la livrare, iată că, în prezent, cifrele ne arată un avans important al cardului. În curând ne pregătim de un nou Black Friday, ce va genera automat o creştere exponenţială a livrărilor cu plata la destinaţie. Faptul că avem curieri dotaţi cu POS-uri mobile, ce pot încasa rapid cu cardul, zicem noi că ne ajută enorm să eficientizăm timpii şi calitatea livrării”, a declarat Lucian Aldescu, CEO al DPD România. Compania este al treilea cel mai mare jucător de pe segmentul curieratului rapid, o piaţă de peste 400 mil. euro. Compania DPD România a avut anul trecut afaceri de 27 mil. euro.

Potrivit datele din anii anteriori, noiembrie este, de departe, luna cu cele mai multe plăţi la livrare, datorită reducerilor de Black Friday. La polul opus se află lunile iulie şi august, când bugetele românilor sunt canalizate pe concedii şi mai puţin pe achiziţiile online.

Printre industriile care generează cele mai multe livrări achitate cu cardul se numără fashion, IT&C şi domeniile auxiliare. Magazinele de produse farmaceutice, florăriile online şi e-shop-urile de cadouri, în schimb, au cea mai mică pondere din totalul livrărilor achitate cu cardul.

Cu o echipă de peste 1.200 de angajaţi şi francizori şi având acces la o reţea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual peste 10 milioane de colete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO