ZF 24

eMag continuă cursa spre un miliard de euro şi deschide un supermarket în asociere cu Mega Image

Violeta Luca, director executiv al eMag. Foto: Silviu Matei

Violeta Luca, director executiv al eMag. Foto: Silviu Matei

Autor: Adrian Seceleanu

26.08.2014, 10:05 6482

eMag, cel mai mare retailer online şi lanţul de magazine Mega Image vor lansa marţi, în parteneriat, după un an şi jumătate de pregătiri, un „supermarket online“, din care clienţii pot comanda peste 7.500 de produse, de la carne şi legume până la detergent şi tutun sau bere.

Pentru această lansare Mega Image a construit un depozit în zona Prelungirea Ghencea din Capitală, iar eMag a investit 500.000 de euro în platforma software, dar şi în construcţia de la zero a unei echipe interne de curieri cu tot cu o flotă auto dedicată, a declarat Violeta Luca, director executiv al eMag. „În ecosistemul acestui proiect fiecare parte a venit cu competenţele sale cheie“, a spus ea. Preţurile din supermarket sunt stabilite de Mega Image.

eMag, care are peste 300.000 de vizitatori pe site în fiecare zi şi Mega Image - care are o reţea de 331 de magazine, intră în competiţie cu platformele online lansate de rivalii de la Carrefour, Cora, Metro şi Selgros.

Pariul şefului eMag în Herăstrău: "Va fi cea mai mare berărie din România şi din estul Europei"

Comerţul cu produse preponderent alimentare, o piaţă de 16-18 mld. euro pe an în România, se desfăşoară încă la un nivel nesemnificativ online, piaţa fiind încă la început, afirmă Luca.

„Piaţa de online cred că este sub pragul de materialitate, dacă pot să mă exprim ca un auditor“. Potenţialul de dezvoltare este însă semnificativ şi poate avea o evoluţie similară cu electroIT-ul, unde acum comenzile online au ajuns la 25% din piaţă faţă de 3% acum câţiva ani.

Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici români din IT, la ZF Live. Cele mai importante declaraţii ale şefului eMag

Cât costă livrarea produselor din supermarketul eMag – Mega Image

* gratuit - livrarea coletelor la domiciliu / birou în cazul comenzilor cu o valoare de peste 300 de lei

* 5 lei - costă ridicarea unui colet din punctele de livrare Mega Image, o reţea formată din 39 de magazine din Bucureşti şi Ilfov şi Mega Image Drive din zona Prelungirea Ghencea din Capitală

* 15 lei - livrarea coletelor la domiciliu / birou în cazul comenzilor cu o valoare mai mică de 300 de lei

Când sunt livrate produsele din supermarketul eMag - Mega Image

* în ziua lansării comenzii – pentru clienţii din sectorul şase din Bucureşti, sau pentru clienţii care aleg să ridice coletul din Mega Image Drive situat în zona Prelungirea Ghencea din Capitală. (Comenzile pot fi livrate / ridicate în aceeaşi zi dacă sunt realizate astfel încât să existe suficient timp pentru procesare. De exemplu o comandă lansată la ora 21,00 nu va fi livrată în aceeaşi zi, în condiţiile în care ultima oră de livrare este 22,30).

* a doua zi (în 24 de ore) - pentru clienţii din celelalte sectoare din Bucureşti şi din restul ţării care aleg livrarea la domiciliu / birou etc. ; pentru clienţii care aleg să ridice coletul din unul dintre cele 39 de magazine desemnate ca puncte de livrare şi care sunt situate în Bucureşti şi Ilfov

Violeta Luca, despre...

Preţurile din supermarketul online - Echipa Mega Image stabileşte preţurile din supermarketul eMag. Toţi jucătorii de retail au o politică regională sau localizată de preţuri.

Cât de extinsă este, dacă atinge 10% sau 50% din portofoliu depinde foarte mult de capabilităţile de „pricing” automat ale reţelei. Legat de preţurile din supermarketul Mega Image de pe platforma eMag pot să spun că ceea ce am agreat în cadrul parteneriatului nostru este să fim competitivi şi în zona de preţ. OK, nu ne propunem să fim cei mai ieftini, dar ne propunem să fim competitivi.

Avantajul în produsele de supermarket este că există multe branduri, există o varietate de produse pe care le poţi accesa pentru a deservi aceeaşi nevoie. Mă aştept să fie o tactică comercială activă şi atentă la ceea ce înseamnă competitivitate. Vom fi atenţi ca oferta noastră să fie competitivă ca gamă, serviciu şi preţ. Ne aşteptăm ca la anumite produse să fie un preţ mai mare, să existe un „premium” pentru că ducem produsele în casă.

Veţi vedea însă şi cum sunt ambalajele, cum sunt curierii, există o investiţie în spatele acestei infrastructuri.

Eventuale promoţii „alimente plus echipamente” - Nu o să avem pachete de genul prăjitor cu pâine feliată, dar există un bun potenţial să folosim toate categoriile pe care le avem în site pentru cross sales, nu atât de mult în zona de bundle-uri la care apelăm, dar apelăm tot mai puţin în ponderea promoţiilor, ci mai degrabă prin puncte şi sisteme de loialitate, adică putem să oferim un bonus în altă categorie la anumite achiziţii.

Acoperirea serviciului - Ţinta nu este doar Bucureşti, aceasta este doar prima etapă pe lista de priorităţi. În timp ne dorim să fim aproape de fiecare client. Şi judeţul Ilfov este o zonă vizată de noi. Publicul-ţintă este de ordinul sutelor de mii în Bucureşti, pentru ţară este mai greu de cuantificat.

Timpul de livrare - Am gândit împreună cu Mega Image sistemul astfel încât în medie la trei ore de la comandă marfa să fie livrată. În timpul zilei practic ne dorim ca oamenii care comandă dimineaţa şi chiar la prânz să poată primi seara acasă marfa. Acesta va fi, cred eu, unul dintre principalii driveri de încurajare a consumului şi a comenzilor online.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

-- detalii despre noul parteneriat, investiţia derulată de cele două companii, produsele disponibile online, perioada şi modalitatea de livrare, costuri

- declaraţiile Violetei Luca despre preţurile din supermarketul online, promoţii şi aria de acoperire

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO