Bogdan Enoiu, şeful McCann Erikson, una dintre cele mai mari agenţii de publicitate din România, consideră că amenda primită de la Consiliul Concurenţei nu este justificată în totalitate şi că amenzile impuse de Consiliul Concurenţei reprezintă o „taxă pe stâlpii publicităţii din România“.
„(Situaţia – n. red.) Google este (una care ar trebui să fie anchetată - n.red.) de Consiliul Concurenţei. Eu nu aş face nicio sesizare, aş lăsa consiliul să îşi dea seama singur, însă am văzut că autorităţile europene anchetează marile firme americane pe considerente de taxe şi paradisuri fiscale. Plâng mulţi scriitori şi critici literari din cauza retailerului american Amazon. Sunt multe lucruri care trebuie reglementate pentru o liberă competiţie“, a spus la ZF Live Enoiu. Declaraţiile sale vin în contextul în care Consiliul Concurenţei a sancţionat la începutul lunii octombrie 11 companii din industria media cu amenzi totalizând 3,2 milioane de euro pentru că au participat la o înţelegere având ca obiect eliminarea agenţiilor concurente de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media. Iar exemplul Amazon dat de Enoiu se referă la investigaţia formală lansată de Comisia Europeană privind un posibil ajutor de stat oferit retailerului online american sub forma unor facilităţi fiscale de către Luxemburg, care limitează plăţile făcute de compania americană către statul luxemburghez, potrivit informaţiilor The Wall Street Journal.