Radu Timiş Jr, CEO-ul companiei, a confirmat oficial pentru ZF intenţia de listare în toamna acestui an.
Cris-Tim Family Holding, unul dintre cei mai mari jucători antreprenoriali din România, se pregăteşte să facă pasul spre piaţa de capital, într-o ofertă publică intermediată de BCR-Erste Group şi BRD – Groupe Société Générale, arată datele ZF. Radu Timiş Jr, CEO-ul companiei, a confirmat oficial pentru ZF intenţia de listare în toamna acestui an.
"Dorinţa de atragerea de capital vine în momentul în care Cris-Tim desfăşoară cel mai amplu program investiţional din istoria sa, pe perioada 2026-2030, şi îşi propune un plan foarte ambiţios de a ajunge la o cifra de afaceri de 500 mil. eur în 2030. Realizarea acestei cifre va fi atât prin creştere organică, cât şi printr-un amplu program de fuziuni şi achiziţii".
Radu Timiş Jr a refuzat să comenteze evaluarea companiei. Potrivit unor surse ZF, aceasta ar fi cuprinsă între 280 şi 330 mil. euro pentru o ofertă care va începe în perioada imediat următoare.
Cris-Tim Family Holding a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 1,12 miliarde de lei (220 mil. euro), în creştere cu 11% faţă de 2023. Profitul net a fost de 88 mil. lei (17,6 mil. euro), arată termene.ro. Compania activează pe trei segmente principale – mezeluri, lactate şi produse ready meal – având în portofoliu unele dintre cele mai cunoscute branduri din industria alimentară locală.
Unitatea de producţie de la Filipeştii de Pădure, una dintre cele mai moderne fabrici de mezeluri din România, reprezintă centrul operaţiunilor grupului. În total, compania are circa 2.000 de angajaţi, dintre care peste 1.500 în zona de producţie. În paralel, Cris-Tim exportă către 18 ţări europene şi îşi consolidează prezenţa şi pe pieţele non-UE.
@ Suflu nou
În ultimii ani, Bursa de Valori Bucureşti a atras tot mai multe companii private, dar majoritatea au venit prin listări de obligaţiuni. Oferta Cris-Tim ar aduce un suflu nou pe segmentul acţiunilor, unde investitorii aşteaptă poveşti antreprenoriale mari, dincolo de companiile de stat sau de domeniile tradiţionale precum energie şi bănci.
„O listare de talia Cris-Tim ar putea seta un nou standard pentru companiile antreprenoriale locale care iau în calcul bursa drept sursă de finanţare. Este un semnal de maturizare a pieţei, dar şi un test al apetitului investitorilor pentru companii din industria alimentară“, spun analişti din piaţa de capital.
Oferta este încă în pregătire, iar detaliile privind pachetul scos la vânzare, structura tranzacţiei sau calendarul exact urmează să fie anunţate. Compania are programată pentru 29 septembrie o conferinţă de presă cu privire la planurile de dezvoltare.
Fondată în 1992, compania Cris-Tim a pornit de la un mic chioşc deschis de familia Timiş în Bucureşti şi s-a dezvoltat prin investiţii constante şi reinvestirea profiturilor. Astăzi, grupul acoperă vertical toată linia de producţie – de la ferme şi procesare, până la distribuţie şi retail propriu – şi s-a impus ca lider al pieţei de carne procesată şi produse ready meal din România.