ZF 24

Exclusiv online: Cat de ieftin este Dacia Duster cu adevarat?

Exclusiv online: Cat de ieftin este Dacia Duster cu adevarat?
05.03.2010, 00:00 139

Pretul de pornire al unui Duster este de 10.500 de euro, inconditiile in care SUVul nu dispune la acesti bani nici de aerconditionat, inchidere centralizata sau geamuri electrice. Cu 9.500de euro se poate achizitiona un model Logan sedan, cu aceeasimotorizare de 1,6 litri 110 CP, tot cu tractiune numai pe rotiledin fata, dar care dispune de o dotare completa, care includegeamuri electrice spate radio-CD cu MP3. Iar cu 11.250 de euro, sepoate achizitiona aceeasi versiune de Logan dar MCV, cu unportbagaj mai incapator decat al SUVului.

Diferenta dintre Duster si Logan o reprezinta insa postul deconducere mai inalt, care ofera o mai buna vizibilitate siposibilitatea de a echipa masina cu tractiune integrala.
"Adevaratul" Duster este insa cel cu tractiune integrala, al caruipret porneste de la 12.300 de euro. Astfel, sistemul 4x4 preluat dela Nissan are un pret de 1.800 de euro. Spre comparatie, in cazulunui Fiat Sedici, diferenta de pret intre 4x4 si tractiune fataeste de 1.200 de euro, in timp ce la Hyundai Tucson acesta costaaproape 2.400 de euro.
Versiunea Duster care concureaza cu adevarat modelele de importeste "Laureate" cu motorul diesel de 1,5 litri dCi de 110 CP carerespecta normele de poluare Euro 5 - fiind cel mai ecologic modelDacia. Pretul acestui model cu tractiune integrala porneste de la15.600 de euro. Echiparea include jante din otel de 16 inchi, patruairbaguri, computer de bord, geamuri electrice fata, aerconditionat, radio-CD si poate fi echipat cu ESP (Programul deControl al Stabilitatii) contra sumei de 250 de euro.
Pretul unui Duster echipat "full option" poate ajunge la aproape17.260 de euro, in conditiile in care modelul va dispune de un kitexterior format din jante din aliaj, geamuri fumurii si elemente decaroserie din aluminiu satinat, tapiterie din piele, ESP si geamurielectrice fata.
Hyundai Tucson, principalul concurent al lui Duster are un pret depornire de 19.028 de euro cu TVA inclus pentru cea mai ieftinaversiune cu tractiune integrala. Pe de alta parte, lista dotarilorinclude airbag cortina, ESP, geamuri electrice fata/spate, jantedin aliaj si climatizare automata, iar motorul este unul de 2,0litri pe benzina si 141 CP. In acelasi timp, Kia Sportage, are unpret de pornire pentru modelul cu tractiune integrala de aproape21.000 de euro si o echipare similara cu a lui Tucson.
Spre comparatie de acestia, Dacia are atuul de a oferi un Duster cutractiune integrala cu un pret de pornire de putin peste 12.000 deeuro, in timp ce pentru un SUV de import trebuie sa se plateascaaproape 20.000 de euro.
Chiar si in cazul unei echipari similare, Duster ofera un pret cupana la 3.000 de euro mai scazut, in timp ce calitatea este laacelasi nivel, sau chiar peste, daca se ia in calcul motoarelediesel de origine Renault.

"Prima impresie"

Prima data cand vezi in realitate un Duster realizezi cat demult a evoluat Dacia de la primul Logan lansat in 2004, la Duster.Din punct de vedere al designului exterior, liniile noului SUV numai "tradeaza" reducerea de costuri prezenta la primul model.Exista elemente de design, atat la interior cat si la exterior caredau o nota distincta masinii.
In habitaclu desi cei de la Renault puteau opta pentru o plansa debord distincta, Duster o "imprumuta" de la Sandero. In plus,aceasta dispune acum in partea de jos de comanda sistemului detractiune integrala plus butonul care decupleaza sistemulESP.
Tapiteria din piele reprezinta una dintre surprizele lui Duster.Calitatea acesteia este peste ceea ce ofera concurenta coreeana sila un nivel similar cu al lui Renault.
Un al doilea element care subliniaza progresul in ceea ce privestecalitatea il reprezinta sunetul produs de portiere, detaliu foarteimportant la marcile vest- europene. Acesta nu aminteste de Logansau Sandero, care "suna ieftin", ci este un sunet "plin". Al doilea"detaliu" il reprezinta faptul ca la hayonul portbagajului, peinterior, a fost amplasat un maner de inchidere, la fel ca la toateautomobilele "de volum". Astfel, se evita atingerea partiiexterioare a acestuia.

AFACERI DE LA ZERO