ZF 24

Exclusiv online - Cum s-au vazut 1si 8 martie in vanzarile magazinelor de bijuterii, de cosmetice si in florarii

Cum s-au vazut 1si 8 martie in vanzarile magazinelor de bijuterii, de cosmetice si in florarii
09.03.2010, 00:00 166

Comenzile de cadouri de 1 si 8 martie, in special parfumurile siceasurile, au oprit putin trendul negativ al vanzarilor in retailulde bijuterii si cosmetice, unii jucatori anuntand chiar o usoaracrestere incepand de weekendul trecut. Pe usa Manufaktura, buticulde cosmetice de pe Smardan, una dintre strazile Centrului Vechi dinCapitala, a intrat acelasi numar de clienti ca anul trecut, dar pehartie incasarile au crescut datorita comenzilor corporate.Compania care comercializeaza produse pe baza de bere si vin sicosmetice cu sare de la Marea Moarta sau cu sare termala, a avut inultima saptamana vanzari de circa 3.300 de euro, potrivitadministratorului companiei.

"In perioada 1-8 martie 2009 am avut incasari pe bon fiscal de1.900 de euro. Anul acesta in magazin a intrat acelasi numar depersoane ca anul trecut, care au facut vanzari de 1.800 de euro,dar comenzile de la companiile care au vrut sa faca cadouricolaboratorilor sau angajatilor au ridicat afacerile, aducand 1.500de euro doar in aceasta perioada", a declarat pentru ZF SorinPatrascu, proprietarul companiei Seven Spa Cosmetics, careadministreaza buticul Manufaktura. Patrascu s-a asteptat anulacesta la o scadere cu 7% a afacerilor, dar cele doua evenimente auavut efect pozitiv asupra rezultatelor financiare de pana acum.

Reteaua de magazine de ceasuri si bijuterii Helvetansa si-aumentinut ritmul de anul trecut.

"Suntem exact la acelasi nivel ca anul trecut din punct devedere al incasarilor. Diferenta fata de anul trecut s-a simtit laprodusele comandate. In 2010 accentul s-a pus pe bijuterii cu unpret mediu, ceea ce inseamna ca am vandut mai multe articole, darvaloarea a ramas aceeasi", spune Adrian Stoican, director generalal Helvetansa. Magazinele Helvetansa au vandut in ultimele zile maimulte bijuterii Chaumet, un ceas Jaeger-LeCoultre si un Piguet."Astazi am inregistrat un boom am vanzarilor. Ni s-au cerut treiceasuri Chanel care au costat 70.000 de lei si un ceas Cartier",afirma Stoican.

Cum fiecare cadou trebuie insotit de un buchet de flori, astazi,ca si in urma cu o saptamana, florarii nu au avut liber nicioclipa, mai ales ca fiind perisabile, florile trebuie cumparate cudoar cateva ore inainte de a fi daruite. astazi mai mult de cinciflorarii on-line aveau liniile telefonice ocupate aproape jumatatedin zi, iar cei care raspundeau nu aveau timp sa ofere detalii inlegatura cu veniturile obtinute in aceasta saptamana. "Suntemfoarte ocupati, toata lumea lucreaza, dar vanzarile sunt mult maislabe si fata de acum doi ani si fata de acum un an. Este criza",concluzioneaza Nicu Bocancea, director general al florariei Iris,cea mai mare retea de florarii din Bucuresti. Volumul de munca inacest domeniu nu se traduce neaparat in vanzari mai mari. "Bugetelealocate pentru flori sunt mult mai mici decat anul trecut, darchiar si asa orele de lucru si nivelul de munca pentru noi este maimare. Cu cat este mai mic buchetul, cu atat e mai mult de munca",lamureste Nicu marin, reprezentant al florariei Amazon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO