ZF 24

Familia germană Schwarz, proprietara Kaufland şi Lidl, e responsabilă pentru 66% din profitul net al comerţului modern în România

ANALIZĂ

Familia germană Schwarz, proprietara Kaufland şi Lidl, e responsabilă pentru 66% din profitul net al comerţului modern în România

Autor: Cristina Roşca

21.06.2019, 19:10 7829

Cele zece reţele din comerţul modern au obţinut anul trecut un profit net cumulat de 1,8 mld. lei, relativ similar cu nivelul din 2017 ♦ Doi din zece jucători au postat pierderi în 2018 după ce în anul anterior toată lumea fusese pe plus ♦ Podiumul după profitul net este acelaşi cu cel după cifră de afaceri, cu Kaufland, Lidl şi Carrefour România la vârf.

Comerţul modern local nu­mără zece reţele care au împreună mai puţin de 3.000 de hipermarketuri, super­­marketuri, ma­gazine de discount, cash & carry şi proximitate modernă. Acestea au avut anul trecut un sold al profitului net (sumă între profiturile şi pierderile postate) de 1,8 mld. lei la afaceri de peste 57 mld. lei. Soldul profitului net a rămas neschimbat deşi cifra de afaceri cumulată a urcat cu peste 10%, de la 51,4 mld. lei în 2017. Cifra de afaceri ia în calcul rezultatele celor zece jucători, însă în cazul Carrefour e analizată doar entitatea principală Carrefour România, nu şi celelalte 3 companii pe care francezii le au local. Ei sunt singurii care îşi administrează operaţiunile pe mai multe firme, fiecare având un anumit specific, spre exemplu Carrefour Româ­nia înregistrează veniturile hiper­marke­turile şi proximitatea, pe când Artima spre exemplu adminis­trea­ză supermar­ke­turile Carrefour Market.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO