ZF 24

FAN Courier merge spre afaceri de 145 mil. euro în acest an şi ajunge la 6.200 de angajaţi

FAN Courier merge spre  afaceri de 145 mil. euro în...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

06.12.2018, 11:24 385

FAN Courier, liderul pieţei de curierat, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 145 mil. euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent.

„2018 este anul cu cele mai mari investiţii din istoria companiei noastre: peste 27,5 de milioane de euro, cu peste 50% peste ceea ce anticipam la finalul anului trecut. Am finalizat cea mai mare investiţie într-un depozit – cel de-al doilea de la Ştefăneşti şi una dintre cele mai mari în tehnologie, banda de sortare din noul HUB”, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori ai companiei.

HUB-ul de la Ştefăneşti are în componenţă un depozit de 14.000 mp, un atelier auto, o parcare de 6.000 mp pentru tiruri şi autoturisme. Depozitul are 160 de porţi de încărcare. Banda de sortare din noul depozit are o capacitate de 39.000 de colete pe oră, făţă de 6.000 de colete pe oră în depozitul vechi. În noul hub lucrează peste 600 de angajaţi.

FAN Courier deserveşte peste 50.000 de clienţi, are peste 6.150 de colaboratori, dintre care circa 3.000 de curieri, şi o flotă auto de peste 3.900 de autovehicule.

În cei 20 de ani de la înfiinţare, fondatorii FAN Courier au aprobat investiţii de peste 135 milioane de euro.

În ultimii 10 ani, compania de curierat şi-a crescut nivelul investiţiilor de 14 ori iar pentru 2019, planurile includ continuarea proiectelor, peste 15 milioane de euro fiind bugetate deja pentru aceasta.

„În 2007, din cauza unor investiţii pe care le-am amânat şi pe fondul unei creşteri fără precedent a volumului de expediţii, la acel moment, am intrat în blocaj. Am fost nevoiţi, atunci, să plătim despăgubiri clienţilor până în vara anului următor”, a spus Neculai Mihai, unul dintre fondatorii companiei.

„Fără investiţii, o companie nu poate supravieţui pe termen mediu şi lung iar aceasta este o lecţie pe care am învăţat-o plătind scump la acel moment”, a adăugat Adrian Mihai.

Compania estimează că anul acesta piaţa de curierat va atinge 500 mil. euro.

„Apreciem că piaţa de curierat îşi menţine tendinţele de creştere iar e-commerce-ul rămâne, şi pe mai departe, principalul motor al industriei noastre. Black Friday, cea mai mare campanie de discountare de la noi demonstrează constant apetitul românilor pentru cumpărăturile online. Şi anul acesta, campania a depăşit estimările iniţiale”, a declarat Felix Pătrăşcanu, fondator şi managing partner FAN Courier.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO