ZF 24

Fiecare angajat al H&M a vândut în medie anul trecut haine şi pantofi de 2.100 lei/zi

H&M are peste 3.200 de magazine sub brandul propriu în 55 de ţări. În România sunt deschise circa 40 de magazine. Compania deţine şi alte şase branduri

H&M are peste 3.200 de magazine sub brandul propriu în 55 de ţări. În România sunt deschise circa 40 de magazine. Compania deţine şi alte şase branduri

Autor: Cristina Rosca

11.05.2015, 11:17 1427

Afacerile gigantului suedez de retail pentru îmbrăcăminte H&M în România au depăşit pragul de jumătate de miliard de lei în 2014 după doar patru ani de la venirea pe piaţa locală, perioadă în care compania s-a extins accelerat.

Retailerul de modă a intrat pe piaţa locală în primăvara lui 2011 după mai mulţi ani de tatonări şi a pariat pe o expan­siune agresivă, ajun­gând la o reţea de circa 40 de magazine în oraşele mari şi medii ale ţării. Brandul a fost aşteptat de românii care la fiecare deschidere de magazin se aliniau la cozi de câteva zeci sau sute de persoane. Astfel, în pofida faptului că brandul a venit în România în plină criză financiară, vânzările nu au fost afectate de lipsa de apetit de consum a românilor. Mai mult, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate, în regiune fiind „campioană“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu.

Vânzările per magazin poziţionează Ro­mânia pe primul loc în regiune deşi din punctul de vedere al salariului mediu pia­ţa locală este aproape de coada clasa­men­tului, fiind devansată doar de vecinii bulgari.

La momentul venirii H&M pe piaţă toate celelalte nume mari erau deja pre­zen­te, rivalii de la Inditex, proprietarul Zara, spre exemplu, venind în România în 2004 în franciză şi în 2007 direct. Pentru a „re­cupera“ terenul, suedezii au apăsat pedala de acceleraţie orien­tâ­ndu-se atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele din eşalonul doi, printre care Botoşani, Târgu-Jiu sau Buzău. Cele mai multe uni­tăţi sunt amplasate în centre comer­ciale şi malluri, aceasta fiind de altfel strategia tu­tu­ror retailerilor de modă din Ro­mânia. Totuşi, H&M a deschis şi un ma­gazin stradal în centrul vechi al Bu­cureştiului, spărgând gheaţa în această zo­nă în rândul retailerilor de mari di­mensiuni. Expansiunea a men­ţi­nut bu­sinessul pe un trend as­cen­dent.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO