Afacerile gigantului suedez de retail pentru îmbrăcăminte H&M în România au depăşit pragul de jumătate de miliard de lei în 2014 după doar patru ani de la venirea pe piaţa locală, perioadă în care compania s-a extins accelerat.
Retailerul de modă a intrat pe piaţa locală în primăvara lui 2011 după mai mulţi ani de tatonări şi a pariat pe o expansiune agresivă, ajungând la o reţea de circa 40 de magazine în oraşele mari şi medii ale ţării. Brandul a fost aşteptat de românii care la fiecare deschidere de magazin se aliniau la cozi de câteva zeci sau sute de persoane. Astfel, în pofida faptului că brandul a venit în România în plină criză financiară, vânzările nu au fost afectate de lipsa de apetit de consum a românilor. Mai mult, încă de la început România s-a numărat printre pieţele cu cele mai bune rezultate, în regiune fiind „campioană“, cu vânzări medii per magazin cu 50% mai mari decât în Cehia spre exemplu.
Vânzările per magazin poziţionează România pe primul loc în regiune deşi din punctul de vedere al salariului mediu piaţa locală este aproape de coada clasamentului, fiind devansată doar de vecinii bulgari.
La momentul venirii H&M pe piaţă toate celelalte nume mari erau deja prezente, rivalii de la Inditex, proprietarul Zara, spre exemplu, venind în România în 2004 în franciză şi în 2007 direct. Pentru a „recupera“ terenul, suedezii au apăsat pedala de acceleraţie orientându-se atât către marile oraşe ale ţării în frunte cu Bucureştiul, cât şi către cele din eşalonul doi, printre care Botoşani, Târgu-Jiu sau Buzău. Cele mai multe unităţi sunt amplasate în centre comerciale şi malluri, aceasta fiind de altfel strategia tuturor retailerilor de modă din România. Totuşi, H&M a deschis şi un magazin stradal în centrul vechi al Bucureştiului, spărgând gheaţa în această zonă în rândul retailerilor de mari dimensiuni. Expansiunea a menţinut businessul pe un trend ascendent.