Analiştii şi jucătorii din piaţă spun că situaţia poate fi explicată prin faptul că România are o pondere mare a populaţiei în zona rurală prin comparaţie cu Cehia sau Ungaria spre exemplu şi totodată are o structură socioprofesională diferită de celelalte ţări, în contextul în care o mare parte din populaţie lucrează în continuare în agricultură prin comparaţie cu serviciile profesionale.
„Un factor care poate influenţa obiceiul de consum este structura socioprofesională, în România numărul persoanelor care ocupă poziţii unde ţinuta joacă un rol important este mic. În continuare o mare parte din populaţie lucrează în agricultură, iar acest segment nu este pasionat de modă. Oamenii angajaţi în servicii locuiesc în marile oraşe, însă ei sunt puţini şi nu pot schimba radical suma medie cheltuită de români“, spune analistul economic Aurelian Dochia.
El adaugă că per ansamblu românii nu sunt pasionaţi de modă, doar populaţia marilor oraşe pune accent pe haine şi încălţăminte şi alocă astfel o sumă mai mare din venituri pentru aceste produse. „În timp obiceiurile de consum se pot schimba, însă trebuie să se schimbe şi structura populaţiei şi să crească şi nivelul de educaţie.“
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.03.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.