ZF 24

Finalul maşinilor electrice? După ce vânzările de Tesla au scăzut cu aproape 60% în marile pieţe europene, Porsche îşi reface toată linia de maşini şi readuce motoarele pe combustie

Finalul maşinilor electrice? După ce vânzările de...

Autor: Andrei Şerbănescu

07.02.2025, 12:57 19570

Constructorul german de automobile sport Porsche îşi propune să îşi revizuiască portofoliul de produse, incluzând mai multe modele cu motor cu combustie şi hibride plug-in. Această strategie exercită o presiune suplimentară asupra marjelor sale de profit, deja afectate, potrivit Financial Times.

Joi seară, compania din Stuttgart a anunţat că se aşteaptă la o marjă de profit cuprinsă între 10% şi 12% pentru acest an, semnificativ sub obiectivul său pe termen lung de 20%. Costurile suplimentare pentru dezvoltarea vehiculelor şi investiţiile în tehnologia bateriilor vor adăuga încă 800 de milioane de euro.

Decizia de a aloca mai multe resurse pentru modelele cu motor cu combustie vine în contextul unei scăderi de 3% a livrărilor globale anul trecut. Principalul factor a fost declinul de 28% în China, unde modelul electric Taycan nu a avut succesul aşteptat.

Săptămâna trecută, Porsche a anunţat că poartă discuţii privind încetarea prematură a contractelor directorului financiar Lutz Meschke şi a lui Detlev von Platen, şeful departamentului de vânzări şi marketing. Surse apropiate companiei afirmă că această decizie este motivată parţial de îngrijorările legate de orientarea Porsche spre automobilele electrice şi scăderea vânzărilor. Totodată, reprezintă şi o încercare de a soluţiona un conflict de putere între Meschke şi directorul executiv Oliver Blume, care conduce şi compania-mamă, Volkswagen.

Într-o declaraţie separată, Porsche SE – vehiculul de investiţii al familiei Porsche-Piëch, acţionarul majoritar al VW – a anunţat că deprecierea participaţiei sale la Porsche va fi de două ori mai mare decât estimările iniţiale, atingând o valoare cuprinsă între 2,5 şi 3,5 miliarde de euro.

Familia Porsche, condusă de Wolfgang Porsche, care prezidează consiliile de supraveghere ale Porsche AG şi Porsche SE, este tot mai preocupată de dificultăţile din cadrul VW şi ale producătorului de automobile sport ce îi poartă numele. Aceasta depinde în mare măsură de dividendele generate de cele două companii.

În decembrie, vehiculul de investiţii al familiei avea o datorie netă de 5,2 miliarde de euro, acumulată parţial în urma achiziţiei unei participaţii de 25% plus o acţiune cu drept de vot în cadrul Porsche, atunci când compania s-a listat la bursă în 2022.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF HR TRENDS