ZF 24

Florin Ponoran, Bridgestone România: La sfârşitul celui de-al treilea trimestru situaţia va reveni la normal. Pentru tot anul estimăm că cererea de anvelope pentru camioane va ajunge la nivelul anului 2018

Florin Ponoran, Bridgestone România: La sfârşitul...
28.05.2020, 13:46 292

În 2019, la nivelul Uniunii Europene, cererea de anvelope pentru camioane a fost în uşoară creştere în comparaţie cu anul 2018, potrivit datelor Bridgestone România. În schimb, potrivit acelorlaşi date, în România, avansul a fost semnificativ mai mare faţă de 2018.

"Creşterea a fost de 12% toate segmentele cu 8% pe segmentul Premium ceea ce arată că multe flote evoluează, înţeleg conceptul de cost total de proprietate şi apreciază importanţa anvelopelor premium pentru controlul acestuia: menţinerea unui cost scăzut pe km şi reducerea emisiilor de dioxid de carbon", explică Florin Ponoran, director general Bridgestone România.

Înainte de izbucnirea pandemiei, estimările pentru piaţa anvelopelor indicau o continuare a tendinţei ascendente şi o creştere de zece procente faţă de anul anterior, potrivit datelor Bridgestone.

"În plus faţă de situaţia generată de Covid19, transportatorii din Europa de Est se confruntă şi cu incertitudinile legate de cea mai recentă evoluţie a prevederilor pachetului de mobilitate reglementat la nivelul UE: limitarea cabotajului şi întoarcerea în ţara de origine la fiecare patru săptămâni a camioanelor, regulile de odihnă la sfârşit de săptămână, etc. Cu toate acestea, credem că industria de transport din România are resurse pentru a se reinventa şi pentru a depăşi aceste provocări serioase", explică directorul Bridgestone România.

El estimează că cea mai mare scădere va fi înregistrată în aprilie şi apoi, începând cu luna mai, situaţia să se îmbunătăţească.

"La sfârşitul celui de-al treilea trimestru situaţia va reveni la normal. Pentru tot anul estimăm că cererea de anvelope pentru camioane va ajunge la nivelul anului 2018", a spus Florin Ponoran.

Dincolo de situaţia determinată de pandemie, industria şi piaţa auto trece printr-o transformare importantă având în vedere creşterea puternică a electromobilităţii şi reducerea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon.

"Noile trenduri sociale, economice şi tehnologice impun ritmul schimbării în industria noastră iar viitorul este cel al vehiculelor folosite la comun, conectate, autonome şi electrice.  În faţa acestor oportunităţi, Bridgestone se transformă rapid dintr-un producător de anvelope într-un lider de soluţii de mobilitate pentru a satisface nevoile clienţilor. Mobilitatea în industria transporturilor se traduce prin beneficii legate de maximizarea productivităţii şi minimizarea costului total de proprietate reducând emisiile de CO2 în acelaşi timp", explică directorul Bridgestone România.

În cadrul strategiei de mobilitate, Bridgestone continuă să-şi consolideze oferta de anvelope premium şi de înaltă valoare, cu trei produse noi în segmentul Truck & Bus: Ecopia H002, Duravis R002 şi COACH-AP 001. Acestea sunt menite să reducă costul total de proprietate , oferind în acelaşi timp eficienţă maximă, siguranţă şi confort.

Cea mai nouă dintre aceste linii de produse este Duravis R002, care este dezvoltata pentru segmentul de transport multifuncţional, respectiv pentru flote care operează pe distanţe lungi, dar şi mai scurte pe drumuri regionale sau chiar cu ieşiri scurte pe drumuri accidentate. Avantajele cheie sunt reducerea costului pe km cu 15% în comparaţie cu predecesorul său prin creşterea numărului de kilometri efectuaţi, o reducere a consumului de combustibil în comparaţie cu generaţia anterioară prin reducerea rezistenţei la rulare (deci reducerea emisiilor de CO2) şi cea mai bună aderenţă pe carosabil ud din clasa sa confirmată de eticheta europeană, performanţe certificate TUV, potrivit datelor companiei.

"Pe lângă pionierat în anvelope şi tehnologii, Mobilitatea este îmbunătăţită şi susţinută de servicii premium printr-o reţea de furnizori de servicii fideli şi, desigur, soluţii digitale. Acesta este motivul pentru care am achiziţionat afacerea de telematică a TomTom. În calitate de furnizor numărul unu de soluţii digitale pentru flote în Europa şi al treilea la nivel global, achiziţia TomTom Telematics şi a platformei sale de soluţii digitale pentru flote WEBFLEET, ne va pune într-o poziţie puternică în industrie, întrucât piaţa auto se întreaptă rapid către un viitor CASE – Conectate, Autonome, Partajate, Electrice", a subliniat directorul Bridgestone România.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO