ZF 24

Ford elimină 3.800 de locuri de muncă pe măsură ce trecerea la vehicule electrice reduce forţa de muncă din Germania şi Marea Britanie

Ford elimină 3.800 de locuri de muncă pe măsură ce...

Autor: Andrei Şerbănescu

14.02.2023, 13:23 290

Ford Motor Co. va concedia aproximativ 11% din forţa sa de muncă din Europa, în cel mai recent semn de perturbare industrială cauzată de trecerea sectorului auto la vehiculele electrice, raportează Bloomberg.

Din totalul de 3.800 de locuri de muncă care vor dispărea, lucrătorii din Germania şi Marea Britanie vor fi cei mai afectaţi, cu aproximativ 2.300 şi, respectiv, 1.300 de posturi care vor fi eliminate în următorii trei ani, a anunţat marţi Ford. IG Metall din Germania a estimat luna trecută că aproximativ 3.200 de persoane îşi vor pierde locurile de muncă.

„Deschiderea drumului către un viitor sustenabil şi profitabil pentru Ford în Europa necesită acţiuni de amploare şi schimbări în modul în care dezvoltăm, construim şi vindem vehiculele Ford", a declarat Martin Sander, directorul general al diviziei de vehicule electrice a Ford în Europa, într-un comunicat. „Acest lucru va avea un impact asupra structurii organizaţionale, talentelor şi competenţelor de care vom avea nevoie în viitor". 

Ford îşi schimbă gama de modele din Europa pentru a trece la vehicule cu electrce până în 2035. Potrivit companiei, complexitatea redusă a maşinilor electrice va duce la echipe mai mici de dezvoltare a produselor. De asemenea, Ford elimină locuri de muncă şi în SUA, în timp ce directorul executiv Jim Farley vizează economii de 3 miliarde de dolari pe an, investind peste 50 de miliarde de dolari în vehicule electrice până în 2026.

Compania, cu aproximativ 173.000 de angajaţi la nivel global, avea circa 35.000 de posturi în Europa la sfârşitul anului trecut, cea mai mare fabrică din Köln având aproximativ 14.000 de angajaţi. În Marea Britanie, compania are în jur de 7.000 de angajaţi, fabricând motoare diesel la Dagenham şi transmisii la uzina din Halewood. De asemenea, are un centru de inginerie la Dunton, în Essex. Ford intenţionează să execute reducerile prin acorduri voluntare, potrivit declaraţiilor de marţi.

Confirmarea de către producătorul american a unor reduceri suplimentare la nivelul activităţilor sale europene se adaugă unei lungi perioade de declin în regiune. Anii de restructurare au dus la vânzarea sau închiderea mai multor fabrici, pe fondul unor reduceri ample de locuri de muncă. Cota de piaţă a companiei pentru autoturisme a fost anul trecut de 4,4%, cu vânzări totale de puţin peste 510.000 de maşini, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Următoarea pe listă este uzina Ford de la Saarlouis, Germania, unde 4.600 de muncitori produc maşinile compacte Focus. Constructorul auto va înceta să mai fabrice acest model până în 2025, fără a mai avea planuri de a produce alte vehicule în locaţie după aceea. Compania este în discuţii cu potenţiali cumpărători ai uzinei, inclusiv cu compania chineză BYD Co. potrivit unor persoane familiarizate cu această chestiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO